پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۹۸
|
کد خبر: ۱۰۲۹
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور برای نخستین بار با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با محوریت «مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری»، ۱۰و ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۷به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر شریعتی نیاسر، درخصوص اهداف برگزاری این اجلاس اظهار داشت: اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی همه ساله در یکی از دانشگاه‌ها با هدف معرفی برنامه‌های جدید، نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها در رابطه با سیاست‌های کلان وزارت و هم‌اندیشی معاونان و انتقال تجربه‌های اثربخش بین دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در سال جاری محور اصلی اجلاس، برنامه راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتقای مهارت‌های چندگانه دانشجویان است که معاونت آموزشی به پیروی از آن، محور پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی را «مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری» با تاکید بر دوره کارشناسی اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که «معاونت آموزشی برای اجرایی شدن طرح مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان چه اقداماتی انجام داده است؟» تصریح کرد: از آغاز دولت دوازدهم و پیرو سیاست‌های اعلام شده وزیر علوم، معاونت آموزشی با تشکیل کارگروه ویژه‌ای، برنامه عملیاتی این راهبرد را با تاکید بر مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

دکتر شریعتی نیاسر افزود: به این منظور دو همایش معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی در اردیبهشت و تیرماه سال جاری برگزار و طرح جامع مهارت‌افزایی و ارتقای توان دانش آموختگی دانشجویان کارشناسی به معاونان ارائه شد. در این مدت دانشگاه‌ها ماموریت داشته‌اند تا برنامه‌های اجرایی ویژه خود را تهیه و برای اجرا از آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ آماده کنند که بر اساس گزارش‌های دریافت شده در این زمینه اقدامات ارزشمندی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است و همچنان در جریان است.

وی گفت: علاوه بر این، اقدامات جدی در سطح ستاد صورت پذیرفته است که از جمله آنها می‌توان به طراحی، تصویب و تشکیل گروه «مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری» در ساختار مصوب دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، جلب موافقت سازمان برنامه و بودجه به منظور تخصیص بودجه مورد انتظار برای پشتیبانی از اجرای طرح مهارت‌افزایی، هماهنگی با حوزه معاونت پژوهش و فناوری در خصوص اقدامات مرتبط در سطح دانشگاه‌ها، اضافه کردن پیوست اشتغال‌پذیری به شاخص های بازنگری و تدوین برنامه های درسی، تهیه کتابچه معرفی طرح مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری با معاضدت و همراهی حوزه معاونت پژوهش و فناوری اشاره کرد.

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، در مجموع ده‌ها فعالیت کلیدی دیگر در جریان است و ان‌شا الله آثار مثبت آن را به زودی در برنامه‌های آموزش عالی شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «ویژگی مهم پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی که آن را از اجلاس‌های پیشین معاونت آموزشی متمایز می‌سازد چیست؟» گفت: این اجلاس برای نخستین بار بر روی یک محور راهبردی و ویژه یعنی «مهارت افزایی و اشتغال پذیری» تمرکز دارد که یکی از سیاست‌های کلان کشور و مورد تاکید برنامه ششم توسعه و مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم و همچنین به دلیل لزوم همراهی عمومی و ضرورت عزم ملی در ایجاد تحول در برنامه ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور در تراز تصمیم‌گیری بالا و با معاضدت نهادهای قانونگذاری و اجرایی کشور برگزار می‌شود.

به گفته دکتر شریعتی نیاسر در این اجلاس، اعضای هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان برنامه و بودجه و ۶ تن از معاونان وزارتخانه‌های مرتبط حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس همچنین برای نخستین بار با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد که نشانه اهمیت راهبردی محور این اجلاس یعنی مهارت افزایی و اشتغال پذیری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش