پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۲
|
کد خبر: ۱۰۵۰
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد؛

برگزاری منظم جشنواره های فرهنگی و دانشجویی در سال جدید

محمد هادی عسکری از برگزاری منظم جشنواره های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، مهندس عسکری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به آغاز سال تحصیلی که فروغی از شور حسینی را به همراه دارد گفت: جامعه و دانشگاه ها امروز از لحاظ اقتصادی آبستن یک سری حوادثی است و باید معاونت های فرهنگی –اجتماعی در ایجاد نشاط اجتماعی و خود باوری علمی کوشا باشند.

وی در ادامه به بحث اعتماد سازی در جامعه اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها و مجموعه های فرهنگی اجتماعی نقش مهمی در اعتماد سازی ایفا می کنند و خلاقیت، اسم رمز بازگشت اعتماد و شادابی به دانشگاه ها است.

مهندس عسکری گفت: ما باید فضای امید و نشاط را در جامعه بسط دهیم و سعی کنیم که اجرای برنامه های فرهنگی را به جوانان بسپاریم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به استقلال دانشگاه ها گفت: باید از سه مولفه قانون، آزادی و امنیت در دانشگاه ها دفاع کنیم و یکی از کارهایی که بایستی به آن اهتمام بورزیم جلب مشارکت دانشجویان است.

وی گفت: دومین نکته مهم در برگزاری فعالیت های فرهنگی، اصل قانون مندی فعالیت ها است زیرا قانون فصل خطاب است یعنی هم مدیران باید در قبال دانشجویان پاسخگو باشند و هم دانشجویان در قبال عملکردشان، به گونه ای که حقوق و تکلیف در کنار هم قرار بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری منظم جشنواره ها و گردهمایی های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه ها گفت: امسال جشنواره حرکت را به شکل ۱+۱۰ برگزار خواهیم کرد و گفتگو محور خواهد بود و جشنواره کانون های فرهنگی را خواهیم داشت و در کنار آن جشنواره نشریات دانشجویی و جشنواره قرآن و عترت را هم برگزارمی کنیم.

عسکری با اشاره به اقدام انجمن های علمی دانشگاه تهران گفت: این انجمن ها در دانشگاه تهران توانسته اند یک مدرسه تابستانی ایجاد کنند که بیشتر از ۱۰۵ نفر از دانشجویان و اعضای هیئت علمی عضو آن هستند و همین رویکرد را در بخش بین الملل جشنواره حرکت هم خواهیم داشت.

وی افزود: با امضای مقام عالی وزارت که به تعدادی از وزارتخانه ها ابلاغ شده است از آنها خواسته شده در جشنواره حرکت شرکت و مشکلات خود را بیان کنند و بر این اعتقاد هستیم که انجمن های علمی می توانند حلقه گم شده بین صنعت و دانشگاه را پر کنند.

عسکری با اشاره به توان بالای مدیران فرهنگی دانشگاه ها گفت: ما توانستیم ساختار شورای مدیران مناطق را ارتقا دهیم و شورای معاونان را ایجاد کنیم که در گام نخست ده منطقه را در این شورا خواهیم داشت و هفته آینده دبیران مناطق را برای سال اول منصوب می کنیم تا با جدیت تمام کار را دنبال کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر