پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۱۵
|
کد خبر: ۱۰۶
دبیر علمی جشنواره ملی خاطره‌نویسی حبیب حرم تشریح کرد؛

جشنواره ملی خاطره‌نویسی "حبیب حرم" ۲۵ بهمن برگزار می‌شود

دکتر سجادی پور گفت: این جشنواره در پنج بخش خاطره‌نویسی از کودکی و نوجوانی، مبارزات پیش از انقلاب تا مقطع پیروزی، حضور در کردستان پیش از آغاز جنگ تحمیلی، دوران دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌های 78 و 88 و حضور مؤثر در مبارزه با تکفیری‌ها برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
دبیر علمی جشنواره ملی خاطره‌نویسی حبیب حرم گفت: این جشنواره در پنج بخش خاطره‌نویسی از کودکی و نوجوانی، مبارزات پیش از انقلاب تا مقطع پیروزی، حضور در کردستان پیش از آغاز جنگ تحمیلی، دوران دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌های 78 و 88 و حضور مؤثر در مبارزه با تکفیری‌ها برگزارشده است.
دکتر حسن سجادی پور بابیان اینکه 55 درصد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از استان همدان است، اعلام کرد: 12 درصد خاطرات مربوط به حضور ایشان در جبهه مقاومت و بیشتر خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس و کارهای فرهنگی و اجتماعی شهید همدانی است.
وی بیان کرد: این خاطرات در کتابی چاپ می‌شود تا منبعی برای تولید آثار غنی باشد، البته در زمان زندگی سردار همدانی آثار خوبی چون مهتاب خین، بهار 82، از الوند تا قراویز و راز نگین سرخ به چاپ رسیده است.
دکتر سجادی پور تصریح کرد: سرلشگر شهید همدانی، شخصیتی ملی، منطقه‌ای و جهانی است که دارای ویژگی‌های شخصیتی برجسته بوده و باید ابعاد شخصیتی ایشان به عنوان الگو معرفی شود.
گفتنی است: جشنواره ملی خاطره‌نویسی حبیب حرم، 25 بهمن 96 با حضور سردار حمید حسام از دوستان و هم‌رزمان شهید همدانی و نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس چون "وقتی مهتاب گم شد" در مجتمع بوعلی سینای همدان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست