پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۱۴
|
کد خبر: ۱۰۶۶
دکتر میرابیان، مدیر عامل شرکت بتون صنعت بریس گفت: یکی از عواملی که انسان را راهنمایی می کند تا بفهمد برای آینده باید چکار کند، نگاه به نیاز جامعه می باشد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر میرابیان، مدیر عامل شرکت بتون صنعت بریس در سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مصالح و سازه های عمرانی که روز شنبه ۱۷ شهریور در سالن سرو دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: در این کنفرانس می خواهیم ببینیم که سازه های نوین در بخش بتون، چگونه می تواند در عرصه ساخت و ساز در خدمت بشریت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که انسان را راهنمایی می کند تا بفهمد برای آینده باید چکار کند، نگاه به نیاز جامعه می باشد. 

میرابیان با اشاره به اینکه ترافیک یک معضل همه جایی است گفت: یکی از راه های حل مشکل ترافیک، جایگزینی و جابجایی وسایل نقلیه ای است که ما امروزه به آن مترو می گوییم که به جای سوخت های فسیلی از الکتریسیته استفاده می کند. 

مدیر عامل شرکت بتون صنعت بریس افزود: من به عنوان یکی از افراد تحصیل کرده در مهندسی عمران، به فکر ساخت تراورس بتونی افتادم که با وجود تمام مشکلات، سازه ای بسیار ارزشمند است. 

وی گفت: هر پدیده ای که امروزه ما می خواهیم به آن دست پیدا کنیم، باید از قبل پیش زمینه ای از آن در فکر ما باشد و با تامل بر روی نیازها بر روی روش های دستیابی به آن پدیده تفکر کرد.

میرابیان افزود: شرکت دانش بنیان بریس در سال ۹۳ توانست با مجموعه ۲۰۰ نفری که ۳۰% آن ها دارای تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند، روزانه بیش از ۳۰۰۰ عدد تراورس بتونی را بسازد که می تواند در خدمت مترو و یا ترانزیت ریلی کشور قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت بتون صنعت بریس گفت: امروزه تراورس های بتونی تولیدی شرکت بریس می تواند بار محوری سی تن را که بیش از ۴۰% ارتقاء ظرفیت بار است، با سرعت ۲۰۰ کیلومتر منتقل کند.

میرابیان خاطرنشان کرد: چیزی که مهم است باور است؛ مخصوصا در جوان ها و خاصه در جوانان محصل در رشته های فنی و مهندسی. 

میرابیان گفت: این نوید را به شما می دهم که امروز شرکت بریس می تواند بیش از ۵۰% نیاز کل کشور را در زیرساخت های بتونی تامین کند. آن هم به روش نوین لابلاین که بیش از دو سال روی آن مطالعه شده است. در واقع شرکت بریس با ده هکتار فضا می تواند روزانه با تولید ۳۰۰۰ عدد تراورس به طور میانگین روزی بیش از دو کیلومتر زیر ساخت ریلی ملی را پشتیبانی کند.

میرابیان در پایان گفت: تمام محصولات شرکت بریس گواهینامه تاییدیه از دانشگاه مونیخ آلمان دارد و ما توانستیم اولین قراداد خود را با کشور آذربایجان به مرکزیت باکو منعقد کنیم.

خبرنگار: انتصامی
عکس: موسوی ستوده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری