پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۲۱
|
کد خبر: ۱۰۸۱
وزیر علوم در مراسم تکریم و معارفه رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها:

امروزه حرف برای گفتن در دنیا داریم

دکتر منصور غلامی اظهار کرد: رشد و ارتقاء جایگاه علمی کشور نشان می‌دهد که ما امروزه حرف برای گفتن در دنیا داریم. محققان، اساتید و دانشجویان ما به عنوان نماد علمی در دنیا شناخته شده اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم تکریم و معارفه مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، گفت: امروز ذکر خیر و تقدیری از بزرگواری‌های حجت الاسلام محمدیان داریم و سال‌هایی که در محضر وی بودیم به خصوص در دو سال اخیر استفاده زیادی از ویژگی‌های اخلاقی و عنایت وی به خانواده دانشگاهیان بردیم. ایشان خود را متعلق به خانواده دانشگاهیان می‌دانسته و می‌داند و این تعلق با حس مسؤولیت عمیق بوده و راه حل‌های وی همواره برای مشکلات دانشگاه‌ها راهگشا بوده است.

وی افزود: حجت الاسلام محمدیان توانست این حس را به مسؤولان نهاد در دانشگاه‌ها منتقل کند و این عملکرد در دانشگاه‌ها نمود داشته است که یک اثر ماندگار خواهد بود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: خانواده دانشگاهیان وظیفه اصلی خود را پیروی از منویات مقام معظم رهبری، اهداف و راهبردهای انقلاب و اهداف کلیدی که معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) برای دانشگاه ترسیم کرده اند، می دانند.

دکترغلامی اضافه کرد: رشد و ارتقاء جایگاه علمی کشور نشان می‌دهد که ما امروزه حرف برای گفتن در دنیا داریم. محققان، اساتید و دانشجویان ما به عنوان نماد علمی در دنیا شناخته شده اند. این نگاه یک نگاه بین المللی است و بخشی از آن وظایفی بوده که تاکنون انجام شده است.

وی افزود: در یک برهه‌ای این وظیفه را بر عهده دانشگاه گذاشتیم، اما در حال حاضر تلاش برای حل مشکلات جامعه و فارغ التحصیلان و اشتغال پذیری آن‌ها در حال انجام است و دانشگاه است که می‌تواند منشأ تحولات باشد.

وزیر علوم ادامه داد: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف یادآور این چارچوب مشخص است و همیشه از حمایت‌های ویژه نهاد در دانشگاه‌ها برخوردار بوده ایم.

غلامی یادآور شد: من سابقه آشنایی بیشتری با حجت الاسلام رستمی در دانشگاه‌ بوعلی سینا داشتم. وی جزو اساتید فاضل و توانمند بوده و هست و قطعا توفیقاتی در این مجموعه خواهد داشت. کسب تجریبات از حجت الاسلام محمدیان فرصت خوبی بوده برای وی و برای حجت الاسلام رستمی آرزوی توفیق دارم و به عنوان یک دانشگاهی از رهبر انقلاب برای جوان گرایی در حوزه دانشگاه تشکر می‌کنم و می‌دانم که حجت الاسلام رستمی تجربیات حجت الاسلام محمدیان را با خود به همراه دارد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست