پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۴۴
|
کد خبر: ۱۱۲۷
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا؛

دانشجو نباید پیاده نظام هیچ حزبی باشد

علی الوندی متذکر شد: انجمن اسلامی دانشجویان هیچ وابستگی به حزب ها و جناح های سیاسی ندارد و از هیچ جناح سیاسی حمایت نخواهد کرد؛ شعار ما در پی پیام مقام معظم رهبری، این است که دانشجو نباید پیاده نظام هیچ حزبی باشد؛ لذا این وابستگی به احزاب ندیدن نقاط ضعف را منجر می شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

علی الوندی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان، دانشجوی رشته گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، انجمن اسلامی دانشجویان را چنین معرفی کرد: انجمن اسلامی دانشجویان پرچمدار اولین جنبش دانشجویی است که در کشور شکل گرفته و اولین انجمن اسلامی دانشجویان در سال ۱۳۲۱ در دانشگاه تهران تشکیل شده است؛ موج اول انجمن اسلامی و جنبش دانشجویی از همان سال شروع شد و تا بعد از انقلاب ادامه پیدا کرد، به دلیل ایجاد تفرقه بین انجمن های اسلامی و گزارش به امام خمینی (ره) به فرمان ایشان عنوان انجمن اسلامی به تحکیم وحدت تغییر پیدا کرد و موج دوم جنبش های دانشجویی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: دفتر تحکیم وحدت بنا به اتفاقاتی که در دهه ۷۰ رخ داده است از رسالت اصلی خود در شکل گیری فاصله می گیرد و جهت دیگری را پیش می گیرد در پی این اتفاقات تعدادی از دفاتر انجمن های اسلامی از تحکیم وحدت جدا شدند ازجمله انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه شیراز، علامه طباطبایی و تهران.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سینا متذکر شد: انجمن اسلامی دانشجویان هیچ وابستگی به حزب ها و جناح های سیاسی ندارد و از هیچ جناح سیاسی حمایت نخواهد کرد؛ شعار ما در پی پیام مقام معظم رهبری، این است که دانشجو نباید پیاده نظام هیچ حزبی باشد؛ لذا این وابستگی به احزاب ندیدن نقاط ضعف را منجر می شود.

الوندی خاطرنشان کرد: برای اینکه گفتمان انقلاب، اصل رفتاری ما در کار سیاسی باشد، لازم است که به هیچ حزبی وابسته نباشیم؛ با افتخار انجمن اسلامی تنها تشکل پرچمدار جنبش اصیل دانشجویی است.

وی تشریح کرد: انجمن اسلامی تلاش می کند از افرادی که چهره شاخصی در جناح های سیاسی دارند کمتر در برنامه ها دعوت کند، اما چون اکثر فعالان سیاسی و سخرانان وابسته به یک حزب هستند، ما در برنامه های برگزار شده بیشتر بر روی موضوع گفتگو و بحث مورد کارشناسی تاکید می کنیم نه روی اشخاص.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه از جذب هر طیفی از دانشجویان گفت و افزود: مخاطب ما تمامی دانشجویان هستند و معیار ما این است که بر روی دانشجویان برچسب نمی زنیم؛ ما وظیفه داریم برای هر کسی که دانشجو نام دارد روشنگری کنیم، اما تنها کسانی با ما خواهند ماند که دغدغه مند باشند و نسبت به کشورشان مسؤولیت ملی و بین المللی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه های انجمن اسلامی برای دانشجویان جدیدالورود، گفت: برگزاری کارگاه هایی تحت عناوین کارگاه های داستان نویسی، سیاسی، سخنرانی و استعداد یابی دانشجویان جدیدالورود، کارگاه هایی در حوزه های فرهنگی، سیاسی، روابط عمومی، اجتماعی و دینی، برنامه آشنایی با دانشگاه، اردوهای داخل و خارج از دانشگاه، آشنایی با شهر همدان، آشنایی با اساتید مربوط به هر درس، آشنایی با دانشجویان ترم های بالاتر و استفاده از تجربه های آنان را برای اولین بار انجمن اسلامی دانشجویان، از جمله برنامه های این انجمن برای سال تحصیلی جدید است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان از سخن امام خمینی(ره) یاد کرد و تصریح کرد: رسالت انجمن اسلامی همان رسالت انبیاست؛ انجمن اسلامی دانشجویان بر بحث روشنگری تکیه می کند که بتواند از طریق
گفتگو با دانشجویان، هم اندیشی، گفتگوی آزاد و مناظره ها عملی می شود؛ بیشترین توجه ما تقویت امید به آینده و امید به زندگی در بین دانشجویان است که با دعوت کردن از روانشناس های معتبر، سلسله مباحثی در رابطه با امید خواهیم داشت.

الوندی مهم ترین تفاوت انجمن اسلامی دانشجویان را با تشکل های دیگر بحث استقلال سیاسی برشمرد و افزود: ما نهایت تلاش خود را کرده ایم که از هیچ جناح سیاسی حمایت نکنیم؛ هم چنین نه تنها در ظاهر بلکه در باطن، رفتار و برنامه های انجمن اسلامی، نام اسلام را عملی و پیاده کنیم.

وی بیان کرد: همانطور که اقامه نماز اولین رسالت از تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان بوده است، اولین هدف تشکیل جنبش دانشجویی امر به معروف و نهی از منکر داخل فضای دانشگاه است، انجمن اسلامی دانشجویان هم‌چنان بر اقامه نماز و دین تاکید دارد. 

الوندی هم چنین اظهار کرد: دانشگاه باید محل تولید علم و عالم باشد که متاسفانه دانشجویان و تشکل های دانشجویی، با سیاست زدگی از این هدف فاصله گرفته اند.

وی به عنوان کلام آخر خطاب به دانشجویان گفت: لازم است توجه به علم را که اولین اهداف ورود به دانشگاه است را بالا ببریم، دانشجو بودن و شوق به مطالعه حفظ شود، برگزاری سیرهای مطالعاتی، تقویت زبان گفتگو و مطالعه، ایجاد مکانی امن برای اندیشیدن و بینش برای دانشجویان است.

خبرنگار: اسدی

عکس: کاویانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست