پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۹۶
|
کد خبر: ۱۱۴۶
ثبت نام حضوری دانشجویان دانشکده های اقماری دانشگاه بوعلی سینا از جمله دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان، دانشکده فنی کبودرآهنگ، دانشکده مدیریت و حسابداری رزن و دانشکده صنایع غذایی بهار، فردا شنبه 31 شهریور در محل این دانشکده ها صورت می پذیرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

دکتر فرشاد دشتی مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، با توجه به ثبت نام دانشجویان جدیدالورود ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید و خوش آمد گویی به این دانشجویان اظهار داشت: ثبت نام اینترنتی و غیرحضوری برای دانشجویان جدیدالورود و بخش قابل توجهی از ثبت نام حضوری این دسته از دانشجویان، از تاریخ شنبه 24 تا سه شنبه 27 شهریور به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام حضوری دانشجویان دانشکده های اقماری دانشگاه بوعلی سینا از جمله دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان، دانشکده فنی کبودرآهنگ، دانشکده مدیریت و حسابداری رزن و دانشکده صنایع غذایی بهار، فردا شنبه 31 شهریور در محل این دانشکده ها صورت می پذیرد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه ادامه داد: بخشی از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه بوعلی سینا نیز که تاکنون موفق به ثبت نام اینترنتی و ثبت نام حضوری نشده اند، می توانند در اسرع وقت با مراجعه به وب سایت golestan.basu.ac.ir و مراجعه به دانشکده های مربوطه، نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی بیان کرد: طبق تقویم آموزشی دانشگاه بوعلی سینا، حذف و اضافه نیمسال اول از تاریخ ۷ لغایت ۱۰ مهرماه به تفکیک ورودی ها انجام می‌پذیرد‌؛ دانشجویان در این زمان می توانند حداکثر دو درس را حذف یا اضافه کنند.

دکتر دشتی ادامه داد: همچنین در این زمان درس‌های عمومی شناور می‌شوند و دانشجویان می‌توانند از دانشکده‌های مختلف دروس موردنظرشان را اخذ نمایند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه در همین راستا اعلام کرد: در زمان حذف و اضافه همچنین دو درس جدید بسیار مفید "کار آفرینی" برای دانشجویان نیمسال پنجم به بالا و "مهارت های زندگی" برای دانشجویان نیمسال سوم به بالا ارائه خواهد شد. این دروس به صورت درس مازاد اختیاری ارائه می شوند بدین معنی که در معدل موثر هستند ولی جایگزین درسی برای دانش آموختگی نخواهند شد.

وی بیان کرد: سال تحصیلی جدید در شنبه هفته گذشته ۲۴ شهریور ماه آغاز و اتمام کلاس‌ها نیز ۱۲ دی ماه می‌باشد. همچنین از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۷ دی ماه زمان امتحانات این نیمسال می‌باشد که در این خصوص ممکن است امتحانات تعداد کمی از رشته ها طبق مجوز شورای آموزشی تا ۳۰ دی برنامه ریزی شده باشد.

دکتر دشتی در ادامه مطرح کرد: اولین توصیه من به دانشجویان این است که از ابتدای نیمسال تحصیلی در کلاس‌ها حاضر شوند و به تعداد غیبت‌های خود توجه داشته باشند و از غیبت‌های بی مورد بپرهیزند چرا که غیبت‌های اضافی موجب بروز مشکلات آموزشی برای ایشان خواهد شد.

وی اضافه کرد: دومین توصیه من به دانشجویان این است که حتما به استاد راهنمای خود مراجعه کرده و انتخاب واحد خود را چک کنند. همچنین به زمان‌های مندرج در تقویم آموزشی از جمله تاریخ شروع امتحانات میان ترم، امتحانات پایان ترم و همچنین حذف اضطراری توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه آموزشی دانشجو نمی تواند در یک نیمسال تحصیلی اضافه واحد داشته باشد به این معنا که دانشجویی که یک ترم مشروط شده است در ترم بعد نمی تواند بیشتر از ۱۴ واحد بردارد و هچنین دانشجویانی که معدلشان الف نشده است سقف واحدهایی که می توانند انتخاب کنند، بیست واحد است. به دانشجویان عزیز توصیه می شود در صورت وجود اضافه واحد در کارنامه حتما به آموزش دانشکده مراجعه نمایند تا در زمان فارغ التحصیلی با مشکل مواجه نشوند.

دکتر دشتی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که تمایل به حذف ترم دارند باید دو هفته قبل از شروع امتحانات درخواست خود را برای حذف ترم بدهند.

وی در پایان ضمن آرزوی سال تحصیلی خوب و پربار برای دانشجویان، اعلام داشت مسلما مدیریت آموزشی دانشگاه انتقادات دانشجویان را پیگیری نموده و از پیشنهاد های دانشجویان جهت بهبود خدمات رسانی این مدیریت استقبال می کند.

خبرنگار: معتمد

عکس: موسوی ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست