پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۶۱
|
کد خبر: ۱۱۵۰
رئیس انیستیتوی ایران شناسی اتریش:

همکاری با دانشگاه بوعلی سینا افتخار ما است

دکتر فلوریان شوارز، در نشست بین المللی و کارگاه ایران شناسی گفت: همکاری با دانشگاه بوعلی سینا افتخار ما است و در نظر داریم آن را توسعه دهیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر فلوریان شوارز، رئیس انستیتوی ایران شناسی اتریش، در نشست بین المللی و کارگاه ایران شناسی با موضوع "اوضاع مرکز و غرب ایران از مشروطه تا پایان دوره قاجاریه" که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر در انستیتوی ایران شناسی اتریش 16نفر از متخصصان تاریخ، زبان، ادبیات و باستان شناسی در مورد ایران فعالیت دارند.

وی افزود: انستیتوی ایران شناسی یکی از 27مؤسسه پژوهشی در فرهنگستان علوم اتریش در شهر وین است که زمینه تحقیقاتی آن، موضوعات زمین شناسی تاریخی، علمی و فرهنگی است.

دکتر شوارز خاطرنشان کرد: اولین رئیس آکادمی ما یک دیپلمات و دانشمند اتریشی بود و بر آگاهی از ایران و زبان ادبیات فارسی در کشور های آلمانی زبان، تاثیر بزرگی داشت.

رئیس انستیتوی ایران شناسی اتریش گفت: در سال 1969میلادی، مصادف با سال 1348شمسی کمیسیون ایران شناسی در دانشگاه وین فعالیت علمی خود را شروع کرد، که پروژه اصلی آن ایران بود و در این زمینه 14جلد برای جمع آوری و ثبت تمام نام های اشخاص ایرانی در زبان های ایرانی و غیر ایرانی از دوره باستان تا عصر مدرن منتشر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال 2002 یعنی 16سال پیش، رئیس فرهنگستان علوم اتریش تصمیم توسعه فعالیت و برنامه علمی گروه ایران شناسی را به صورت پژوهشگاه در پیش گرفت و اساس برنامه های علمی انستیتوی جدید تحقیقات تاریخ فرهنگی ایران از دوره باستان تا دوره مدرن بنا شد.

شوارز خاطرنشان کرد: انستیتوی ایران شناسی اتریش با مؤسسات علمی ایرانی از جمله دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه اصفهان و پژوهشکده میراث فرهنگی برای همکاری علمی تفاهم نامه ای امضا کرده اند.

وی افزود: در بنگاه انتشارات فرهنگستان علوم اتریش توسعه نشریات مربوط به موضوعات ایران شناسی منتشر می شود که دعوت می کنیم نتیجه این همکاری مارا هم منتشر کند.

رئیس انستیتوی ایران شناسی اتریش در پایان گفت: همکاری با دانشگاه بوعلی سینا افتخار ما است و در نظر داریم آن را توسعه دهیم.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری