پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۴۷
|
کد خبر: ۱۱۵۱
دبیر علمی نشست بین المللی و کارگاه ایران شناسی، گفت: این دوره 20 ساله، از مشروطه تا پایان دوره قاجاریه، برگ پررنگی در تاریخ ایران است و به دلیل وجود وقایع مهمی که در آن وجود دارد و تأثیری که بر تاریخ بعد از خود می گذارد، قابل توجه و بحث و مطالعه است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر عباس زارعی مهرورز عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا و دبیر علمی نشست بین المللی و کارگاه ایران شناسی، با موضوع "اوضاع مركز و غرب ايران از مشروطه تا پايان قاجاريه" که با همكاري انستيتوي ايران‌شناسي اتريش در دانشگاه بوعلي سينا برگزار شد، گفت: دوره 20ساله از مشروطه تا پایان دوره قاجاریه که دوره بسیار حساسی بوده است، وقایع و حوادث متعددی در ایران رخ داده است.

وی اظهار کرد: موضوع این نشست مربوط به دوسال پیش است و در ابتدا قرار بود در مورد نقش آلمانی ها در غرب ایران صحبت شود، اما به پیشنهاد بنده و طرح در دانشگاه بوعلی سینا و قبول این پیشنهاد از سوی انستیتوی ایران شناسی اتریش موضوع را گسترده تر کردیم و به یک دوره 20ساله از مشروطه تا پایان دوره قاجاریه پرداختیم.

دکتر زارعی مهرورز افزود: این دوره بسیار حساس بوده و حوادث و وقایع متعددی در ایران رخ داده است، مانند حمله عشایر از روستاها به شهرها، وقوع جنگ جهانی اول، بروز قحطی، ورود متفقین و متحدین به ایران مانند عثمانی ها که با اعلام جهاد علیه متفقین و با نام اسلام وارد ایران شدند اما پس از چندی در راستای منافع خود اقداماتی انجام دادند و مردم را از عملکرد عثمانی ها ناراضی کردند.

دبیر علمی این نشست بین المللی و کارگاه ایران شناسی، اضافه کرد: این دوره 20 ساله، از مشروطه تا پایان دوره قاجاریه، برگ پررنگی در تاریخ ایران است و به دلیل وجود وقایع مهمی که در آن وجود دارد و تأثیری که بر تاریخ بعد از خود می گذارد، قابل توجه و بحث و مطالعه است.

وی در پایان تأکید کرد: این آغاز همکاری بین دانشگاه بوعلی سینا و انستیتوی ایران شناسی اتریش و سایر مراکز بین المللی است و امید آن می رود که این همکاری ادامه پیدا کند، که البته شروع آن با همت دانشگاه بوعلی سینا است.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری