پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۹۶
|
کد خبر: ۱۱۵۳
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلي سينا:

بايد نقشي پررنگ در تحقق آرمان هاي الهي داشته باشيم

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی اظهار داشت: در آستانه چهلمين سال انقلاب اسلامي هستيم، ما با توجه به دستاورد هايي كه انقلاب اسلامي به رهبري امام و در امتداد آن به رهبري مقام معظم رهبري براي ما داشته، با وجود تمام ضعف هايي كه داريم، بايد نقشي پررنگ در تحقق آرمان هاي الهي داشته باشيم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام و المسلمين علی محمد عباسي، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلي سينا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و سومين روز شهادت امام حسين(ع) در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه، گفت: خداوند بزرگ در جاي جاي قرآن كريم مي فرمايند "همه جامعه اسلامي وظيفه دارند در جهت تحقق آرمان الهي از جان و مال و هستي خود بگذرند" و اگر چنين كاري را انجام دهند به بالاترين درجات نزد پرودگار مي رسند.

وي افزود: مي بينيم كه امام راحل، بنيان گذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ایران، هدف خود را برقرار كردن عدل و قسط در جامعه اسلامي مي دانستند و در جهت تحقق اين آرمان، فرزندان دلير امام عزيز، شهدا، رزمندگان و ايثارگران، جان و يا بخشي از زندگی خود را فدا كردند و دچار رنج ها و مشكلات فراواني شدند.

حجت الاسلام عباسي در ادامه خاطرنشان کرد: در روايت ديگر، خداوند همه ما را دعوت به يك تجارت بزرگ مي كند و مي فرمايد؛ آيا شما را راهنمايي نكنم به تجارتي كه سراسر سود است؟ و اين تجارت ايمان به پروردگار، رسول خدا و جهاد در راه خدا با اموال و جان هاست.

وي تصريح كرد: امتداد قيام حضرت سيدالشهدا قيام و انقلاب مقدس جمهوري اسلامي بوده و هست، لذا مي طلبد با اين نگاه الهي و با آرمان هايي كه خداوند مشخص كرده و با توصيه هايي كه كلام وحي دارد، من و شما در جهت تحقق اين آرمان ها از همه هستي و وجود خود بگذريم.

مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلي سينا بيان كرد: اينكه مقام معظم رهبري فرمودند" مي بايست در اين برهه از زمان كار جهادي كرد و ٢٤ ساعته در جهت ارتقاء نظام مقدس جمهوري اسلامي وقت گذاشت و سرمايه گذاري كرد"، يعني در جهت تحقق آن آرمان ها بايد تلاش كنيم و به ارتقاء اقتصاد، علم و معنويت بپردازيم.

وي اظهار داشت: در آستانه چهلمين سال انقلاب اسلامي هستيم، ما با توجه به دستاورد هايي كه انقلاب اسلامي به رهبري امام و در امتداد آن به رهبري مقام معظم رهبري براي ما داشته، با وجود تمام ضعف هايي كه داريم، بايد نقشي پررنگ در تحقق آرمان هاي الهي داشته باشيم و با سرمايه گذاري هايي كه در حوزه هاي متفاوت داريم بتوانيم اين نقش را به نحو احسن ايفا كنيم.

عباسي ادامه داد: همينطور كه امروزه شاهد هستيم در جهت تحقق اين آرمان ها دشمن ما اعم از اجانب خارجي و مزدوران داخلي، ساكت ننشسته و با تحريف اسلام، تحريف قيام عاشورا، تضعيف عزاداري و قيام سيد الشهدا در فضاهاي مجازي و حقيقي براي تضعيف اسلام و قيام سيدالشهدا ورود پيدا مي كنند.

وی اضافه کرد: حمله نظامي و جنگ فرهنگي از ابزار هاي دشمن بوده كه جوانان ما را از مسير اصلي نظام جمهوري اسلامي منحرف مي كنند.

مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلي سينا تأكيد كرد: باید نسل اول انقلاب به نحو احسن در جهت تبيين انديشه هاي امام و رهبري و انديشه هاي انقلاب، سعي و تلاش كنند و اين سرمايه را در اختيار دانشجويان، دانشگاهيان و جوانان قرار دهند.

وي گفت: دشمن گاهي اوقات در حوزه اقتصادي با ايجاد موانع سعي در توقف رشد كشور را دارد، لذا مي بينيم كه تحركاتي را در حوزه هاي مختلف انجام مي دهند، اما ضعيف تر از آنند كه بتوانند مانع تراشي كنند؛ لذا ما بايد همتمان را افزايش دهيم تا ان شاء الله اين موانع را از سر راه ملت عزيز ایران رفع كنيم.

حجت الاسلام عباسي بیان كرد: از طرف ديگر دشمن گاهي تحركات نظامي عليه ما انجام مي دهد و به قول مقام معظم رهبري سنگ پراني دارد، نمونه اين تحركات را امروز شاهد بوديم كه در رژه رزمندگان و نظاميان عزيز در اهواز، دشمن در يك عمليات كور و در خفا بعضي از عزيزانمان را مظلومانه به شهادت رساندند.

وي در پايان گفت: حضرت امام ميفرمايند "بكشيد مارا، ملت ما بيدارتر مي شود "، دشمن نمي داند چكار مي كند، اين خون سيد الشهدا بوده كه اسلام را زنده كرد و خون سيد الشهدا و رزمندگان بود كه اسلام و مكتب و نظام ما را به اين مرحله از رشد رساند؛ اين خون عزيزان و مظلومين است كه ريشه ظالمان را از بين خواهد برد و ان شاء الله ما بتوانيم با ادامه دادن راه اين عزيزان قدردان زحمات و رنج هايي كه در اين مسير كشيده اند باشيم.

خبرنگار: مولوی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست