پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۰۱
|
کد خبر: ۱۲۳۲
باحضور دانشمندان ملی و بین المللی نشست علمی و کارگاه آموزشی بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، در راستای همکاری های مشترک بین دانشگاه های بوعلی سینا همدان و باری ایتالیا،در نشست علمی روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ سخنرانان مختلف داخلی و خارجی به بیان آخرین یافته های علمی در مبحث بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات منتقله از ناقلین با منشاء انگلها، ویروسها و باکتریها پرداختند.

 

گفتنی است، همراه با این نشست در روزهای دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ و سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷، یک کارگاه آموزشی جهت آموزش محققین و دانشجویان جهت نمونه برداری و تشخیص بیماریهای مختلف منتقله از ناقلین در حیوانات کوچک برگزار می شود.

 

هدف از برگزاری این کارگاه، علاوه بر آموزش تکنیکهای تشخیصی، به عنوان یک فعالیت بین المللی علمی اهداف جمعی دیگری نیز، از جمله نزدیک کردن فضای همایشی بین المللی محققین دامپزشکی در وزارت علوم با محققین دانشگاه های علوم پزشکی را به دنبال دارد.

 

در این نشست علمی علاوه بر اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه های مختلف استان همدان، پرفسور دومینیکو اوترانتو (استاد انگل شناسی و رییس دپارتمان ‌دامپزشکی دانشگاهباری ایتالیا)، پرفسور نیکولا دکارو (استاد ویروس شناسی و متخصص بیماریهای عفونی حیوانات و معاون پژوهشی دپارتمان ‌دامپزشکی دانشگاه باری ایتالیا) و همچنین اساتید و دانشجویانی از دانشگاه های علوم پزشکی همدان، علوم پزشکی کردستان، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شیراز و دانشگاههای تهران، شیراز، لرستان، سنندج، ارومیه و ... حضور داشتند.

 

در ابتدای این نشست علمی، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک روز ملی دامپزشکی، مطالبی را در زمینه های همکاری علمی و بین المللی ارائه کرد.

 

خبرنگار: میرزایی و آقایی

عکس: امینی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری