پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۸۰
|
کد خبر: ۱۲۴۲
رئيس دانشگاه بوعلي سينا در جمع دانشجویان جدیدالورود؛

اساس توسعه و سرنوشت يك كشور را دانشگاه تعيين مي كند

دكتر يعقوب محمدي فر در نشست دانشجويان جديدالورود 97 تأکید كرد: اساس توسعه و سرنوشت يك كشور را دانشگاه تعيين مي كند و ما بايد تلاش كنيم دانشجوياني آگاه و حساس به سرنوشت جامعه تربيت كنيم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دكتر يعقوب محمدي فر، رئيس دانشگاه بوعلي سينا در مراسم معارفهدانشجويان جديدالورود 97، خطاب به اين دانشجويان بيان كرد: اين مرحله از زندگي شما بسيار مهم است، چرا كه تعيين كننده ساير مراحل زندگي شما مي باشد، و شكل گيري شخصيت علمي و فرهنگي در اين دوران صورت مي گيرد.

وي افزود: افتخار مي كنيم كه با تلاش متعهدانه مديران مختلف این دانشگاه طي 45 سال اخير، دانشگاه بوعلي سينا در اين راستا قرار گرفته است كه اكنون جزء ١٠ دانشگاه برتر كشور بوده و در رتبه بندی جهاني رتبه زير ١0٠٠ را بدست آورده است؛ به تازگي نيز تأسیس دانشگاه بین المللی D8 به دانشگاه بوعلي سينا واگذار شده که این موضوع از ديگر افتخارات دانشگاه در مجامع بين المللي است.

دكتر محمدي فر در ادامه اظهار داشت: سال ها پيش دانشگاه، صرفا محلي براي اخذ مدرك بوده و داشتن مدرك كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري شرط ورود به بازار كار بود، اما امروزه دانشگاه محل تربيت كارآفرين است و جامعه نيز از آن چنين مطالبه اي دارد و داشتن مدرك، شرط لازم براي ورود به بازار كار است، اما كافي نيست؛ بنابراين ما دانشجويان توانمند و خلاق مي خواهيم كه در جامعه تأثير گذار باشند.

وي اضافه كرد: ما در كنار دانشجويان آموزش ديده و كار آفرين، به انسان هاي متعهد به كشور نيازمنديم كه بتوانند كشور را اداره كنند.

رئيس دانشگاه بوعلي سينا تأكيد كرد: اساس توسعه و سرنوشت يك كشور را دانشگاه تعيين مي كند و به عبارتی وظيفه دانشگاه، توليد و خلق انسان هاي آگاه و حساس به سرنوشت جامعه است.

وی خاطرنشان كرد: بايستي در دانشگاه، متخصص و متعهد شدن را آموزش دهيم تا بعد از سال ها، عده اي كه از دانشگاه خارج مي شوند تنها مدرك دريافت نكرده باشند، بلکه از آنها به نام متخصص یاد شود.

خبرنگار: مولوی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست