پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۲۸
|
کد خبر: ۱۲۵۲
مدیرکل دفتر آموزش های آزاد و غیر دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به برنامه ۴ ساله این دفتر گفت: در این برنامه تعداد مؤسسات از یک عدد به عدد دیگری تغییر خواهد کرد، ولی این به معنای انحلال مؤسسات نیست، بلکه ما به دنبال ادغام، تجمیع و تخصص گرایی در امر مؤسسات آموزش عالی آزاد و غیر دولتی هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دراجلاس روسا و معاونان آموزشی دانشگاه های گروه علوم حوزوی، که در محل وزارت علوم برگزار شد، دکتر شمیرانی با اشاره به اساس نامه مراکز و موسسات غیر دولتی و آزاد گفت: در خصوص این مراکز آنچه در اساس نامه این مراکز قید شده است، مشخص می کند که غیر انتفاعی هستند یا خیر و ملاک برای ما اساس نامه می باشد که در اکثر اساس نامه ها کلمه غیر انتفاعی ذکر شده است.

وی با اشاره به ناقص بودن اطلاعات اکثر موسسات غیر دولتی و آزاد گفت: از کلیه موسسات ومراکزآموزش عالی غیردولتی می خواهیم تا سیستم اطلاعاتی موسسه خود را به درگاه تبادل اطلاعات وزارت علوم وصل کنند.
وی افزود: یکی از مشکلات موجود در خصوص موسسات آزاد و غیر دولتی، دستیابی ما به اطلاعات آن موسسه است که در اغلب موارد اطلاعاتی از موسسه نداریم و نمی دانیم موسسه مذکور چند نفر دانشجو، چند نفر اعضای هیأت علمی و کارمند دارد.

دکتر شمیرانی با اشاره به سطح بندی موسسات غیر دولتی و آزاد گفت: در حال حاضر در حال سطح بندی مجدد مراکز و موسسات آزاد و غیر دولتی هستیم و در بخش غیر انتفاعی ۲۵ مرکز حوزوی داریم که به زودی شاخص های سطح بندی را برای این ۲۵ مرکز ارسال خواهیم کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه