پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۵۹
|
کد خبر: ۱۳۳۸
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

هیچ شأنی بالاتر از تربیت وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم، در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: وظیفه اصلی ما تربیت افرادی است که با آنها ارتباط داریم، همانور که وظیفه اصلی پیامبران بحث تربیت است و هیچ شأنی بالا تر از تربیت نداریم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان، در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: فریضه نماز در آموزه های دینی ما به عنوان یکی از ارکان، قابل بحث و پیگیری است؛ آیه قرآن که به طور شفاف اهمیت این فریضه را تأکید دارد بر همگان پوشیده نیست و در آیات، روایات و احادیث و همچنین در سیره ائمه معصومین علیهم السلام کاملا مشهود است.

وی افزود: ما دور هم جمع شدیم تا هماهنگی های لازم صورت بگیرد، نه اینکه در خصوص اهمیت موضوع صحبت کنیم، چرا که اهمیت موضوع و آثار این فریضه مقدس مشخص است.

حسنی حلم بیان کرد: تمکن، تنها مالی نیست، بلکه تمکن فرهنگی،شغلی و... نیز مطرح است؛ یعنی به تمامی اعضای جامعه، تمکن عنایت شده است که باید به آن توجه شود.

وی تشریح کرد: اقامه کردن غیر از بحث خواندن است، خواندن یک بحث جزئی و شخصی است اما اقامه جزء وظایف حاکمیتی جامعه است. زمانی که دستگاه های حاکمیتی با عمل، فکر و بودجه به بستر سازی، تشویق و ترغیب می پردازد یعنی نماز را اقامه می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان تصریح کرد: موضوع دوم این است که وظیفه اصلی ما تربیت افرادی است که با آنها ارتباط داریم، همانور که وظیفه اصلی پیامبران بحث تربیت است و هیچ شأنی بالا تر از تربیت نداریم؛ حول فعالیت های همه عزیزان در آموزش و پرورش و دانشگاه هم در همین معقوله می گنجد که بتواند انسان های مفید، دغدغه مند، کارآمد و عاری از اختلالات روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی باشند تا بتوانند در جامعه راهبری کنند؛ طبق صحبت های دکتر محمدی فر، دانشجو و دانشگاه کسانی هستند که در تمام شئون اجتماع مؤثر هستند.

وی اضافه کرد: منظور ما از دانشگاه مجموعه ای از عوامل سازمانی است که می توانند بر کلیه شئون اجتماعی جامعه از جمله مسائل فرهنگی، تربیتی و... تأثیر گذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم توضیح داد: آیات و روایات ما بر این موضوع دلالت دارند که نماز می تواند انسان را به تمام معنا کارآمد، بالنده و به سوی کمال رهنمود کند.

وی افزود: بحث هم اندیشی می تواند از نکات پیش برنده کار باشد که ما در این خصوص می توانیم با همکاری دانشگاه، کلاس های هم اندیشی را برای اساتید و مسؤولین برگزار کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان تأکید کرد: در بحث نماز خیلی نیاز به صحبت نیست، بلکه عمل، رفتار و کردار ما نشان دهنده شخصیت رفتاری ما است؛ انسان نماز خوان به معنای واقعی باید تجلی بخش صداقت، وفای به عهد، مسئولیت شناسی و راستی و سایر ویژگی های اخلاقی باشد.

وی در ادامه گفت: تعلیم و تربیت کار خطیر و پر زحمتی است و باید در آن به شناخت دانشجویان، روش ها و ابزار گوناگون دینی جهت تعلیم و تربیت دانشجویان آگاه باشیم.

حسنی حلم، همچنین از انعقاد توافق نامه ای بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد اقامه نماز کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ستاد اقامه نماز، ناظر و بازرس فرآیند این فریضه مقدس در مجموعه کشور است.

خبرنگار: مولوی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی