پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۴۷
|
کد خبر: ۱۳۷۲
امیر خجسته اظهار داشت: خوشبختانه با اخذ مجوز دانشگاه بین المللی دی ۸ و پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی می توانیم نام دانشگاه بوعلی سینا را جهانی کنیم؛ دانشگاه بوعلی سینا ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد بنابراین باید علاوه بر آموزش‌های علمی، فرهنگ و زبان فارسی را نیز به دانشجویان، بیش از پیش منتقل کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا (بسنا)، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین و عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تقویت دانشگاه‌های استان می توانیم علاوه بر جذب دانشجویان از سایر کشورها، در ارتقاء جایگاه این دانشگاه‌ها در سطح کشور و عرصه بین المللی مؤثر باشیم.

وی افزود: خوشبختانه با اخذ مجوز دانشگاه بین المللی دی ۸ و پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی می توانیم نام دانشگاه بوعلی سینا را جهانی کنیم؛ دانشگاه بوعلی سینا ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد بنابراین باید علاوه بر آموزش‌های علمی، فرهنگ و زبان فارسی را نیز به دانشجویان، بیش از پیش منتقل کند.

خجسته بیان کرد: جذب دانشجوی خارجی سبب معرفی همدان در سطح بین‌المللی، توسعه گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت می‌شود و عاملی برای توسعه اقتصادی آن نیز می‌باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین ادامه داد: بدین دلیل که همدان شهری غیرصنعتی است، مشکلات زیادی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد؛ لذا می توان با ایجاد دانشگاه‌های صنعتی و کارآفرینی مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان را حل کرد.

وی اضافه کرد: در این راه می توانیم با تبدیل دانش به محصول و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه تحولی در حوزه اشتغال کشور ایحاد کرد‌.

خجسته مطرح کرد: طبق مصوبه دولت عملیات ایجاد دانشگاه کارآفرینی در فامنین باید آغاز می شد، ولی همچنان راکد مانده است؛ در این راستا اقدام وزارت علوم نسبت به ایجاد این دانشگاه و دانشکده فناوری در شهرستان فامنین ضروری است.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در نهایت گفت: یکی از اهدافی که باید در دستور کار قرار گیرد، ارتقاء مراکز علمی استان و تقویت رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های همدان است؛ که با وجود رابطه مستقیم بین صنعت و دانشگاه سبب ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی در رشته‌های مختلف می شود.

خبرنگار: معتمد


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی