پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۹۵
|
کد خبر: ۱۴۱۱
دکتر علی اکبر عروتی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی بیان کرد: در بحث استقلال دانشگاه مجموعه فرهنگی در حد توان سعی کرده این موضوع را رعایت کند، اما یک سری از موارد جزء قوانین موجود کشور است و صرفا مخصوص دانشگاه بوعلی سینا نیست، یعنی ما در چهارچوب قوانین حرکت می کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اکبر عروتی موفق، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که روز 12 آبان ماه در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا و با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه برگزار شد بیان کرد: ما سند راهبردی فرهنگی اجتماعی که در دانشگاه در حال اجرا است را تهیه کرده ایم.

وی افزود: در بحث استقلال دانشگاه مجموعه فرهنگی در حد توان سعی کرده این موضوع را رعایت کند، اما یک سری از موارد جزء قوانین موجود کشور است وصرفا مخصوص دانشگاه بوعلی سینا نیست، یعنی ما در چهارچوب قوانین حرکت می کنیم؛ اگر می خواهید در زمینه استقلال دانشگاه اطلاعات داشته باشید، دانشگاه های دیگر همچون ملایر و کرمانشاه و دیگر دانشگاه های همجوار را با دانشگاه بوعلی سینا مقایسه کنید.

دکتر عروتی موفق در ادامه گفت: در سال 92 مجموعه فعالیت های تشکل ها 5 درصد بود، اما مجموعه فعالیت های تشکل ها هم اکنون در حدود 28 درصد است؛ در خصوص کانون های فرهنگی هنری نیز فعالیت 20 درصد بوده که در حال حاضر 31 درصد است و این مسأله توازنی را در فعالیت های دانشجویی ایجاد کرده است.

وی افزود: 5 مجلد در مورد کار مجموعه تشکل ها تهیه شده که به اسم خود تشکل ها چاپ شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: ما سعی کرده ایم تصدی گری را کم کنیم؛ در خصوص موافقت و عدم موافقت برنامه ها باید گفت که سالانه حدود 700 برنامه در حال انجام است که در طول 4 سال گذشته 3000 عنوان برنامه می شود و اگر در این مدت با 30 برنامه نیز مخالفت شده باشد، به دور از انصاف است که بگوییم با حجم عظیمی از برنامه ها مخالفت شده است.

وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی مخالفت نمی کند، بلکه برنامه ها به تأیید و تصویب هیأت نظارت بر تشکل ها و شورای فرهنگی دانشگاه و شورای هماهنگی فرهنگی هنری و کمیته ناظر بر نشریات می رسد که دبیرخانه آنها فقط در معاونت فرهنگی استقرار دارد و دانشجویان فقط جوابشان را از معاونت فرهنگی می شنوند و این در حالی است که بنده نه عضو هیأت نظارت هستم و نه حق رأی در آنرا دارم.

دکتر عروتی موفق در خصوص تفکیک جنسیتی کانون های فرهنگی هنری نیز گفت: هر دو طیف در همه صحنه ها حاضر هستند، ما مطلقا تفکیک جنسیتی یا زوج و فرد کردن برای انجام فعالیت ها نداشته ایم؛ در مورد برخی از کانون ها بحث هایی مطرح بود که ما قدم به قدم رو به جلو حرکت می کنیم تا مشکلات را بر طرف کنیم.

وی افزود: ما تلاش برای مرز کشی و تفکیک غیر ضروری نکرده ایم؛ در خصوص کانون تئاتر هم زمانی که اساس نامه آن تنظیم و بررسی شود مشکل آن برطرف خواهد شد.

دکتر عروتی موفق همچنین در مورد اعمال سلیقه کراکنان ر برخورد با دانشجویان اظهار داشت:آنچه مورد نظر است این است که کارکنان ما حق اعمال سلیقه سیاسی ندارند و دانشجو با هر نوع گرایش سیاسی باید مورد تکریم قرار گیرد

وی در پایان گفت: تعدادی از دوستان درخواستی در مورد انجام برنامه هایی داشتند که با برگزاری آن در برخی از مکان ها مخالفت شد نه با برگزاری برنامه؛ مطلب این است که باید برنامه های فرهنگی را در کل دانشگاه تقسیم کنیم و ساعت های آموزشی و حضور آن ها را در نظر داشته باشیم.

خبرنگاران: مولوی و قیاسی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست