پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۹۱
|
کد خبر: ۱۴۱۲
دکتر اسدالله نقدی، معاون امور دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی اظهار داشت: یکی از شاخص های حکمرانی، شفافیت است، اما توصیه می کنم کلان مسائل دانشگاه و کشور را نگاه کنید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اسدلله نقدی، معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که روز 12 آبان ماه در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا و با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه برگزار شد بیان کرد: این حق دانشجو است که از عملکرد مسؤولین انتقاد کند.

وی افزود: یکی از شاخص های حکمرانی، شفافیت است، اما توصیه می کنم کلان مسائل دانشگاه و کشور را نگاه کنید.

دکتر نقدی تشریح کرد: به منظور افزایش نظم کاری، سلف های غذاخوری را برون سپاری کرده ایم، البته قرار دادهای ما کاملا شفاف و موجود است و در این زمینه کار را به بخش خصوصی سپرده ایم و معاونت دانشجویی نظارت کامل دارد.

وی اضافه کرد: ما حریم و حرمت دانشگاه را رعایت کرده و امکانات رفاهیآن را فراهم می کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تأکید کرد: باید نحوه گفت و گو را تمرین کنیم تا بتوانیم نقد های خود را کاملا مؤدبانه بیان کنیم؛ بسیاری از مشکلات ما ناشی از این است که نمی توانیم منطق گفت و گو را رعایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در مورد مسائل اساسی تر فکر کنیم و در خصوص اساس زندگی آینده بحث کنیم.

دکتر نقدی افزود: در بحث دانشگاه عاری از دخانیات خود دانشجویان هم باید کمک کنند، البته اقداماتی نیز از گذشته در حال انجام است که با قوت ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ما از هیچ کاری برای رفاه دانشجویان فروگذار نمی کنیم و این جفا است که بگویند ما برای دانشجویان به سفارش جایی حکم صادر کرده ایم.

دبیر کمیته انضباطی دانشجویان تصریح کرد: دانشجویانی که قوانین دانشگاه را رعایت نمی کنند، توسط کمیته انضباطی دعوت شده و پس از بررسی مسأله و روشن شدن موضوع، از دانشجوی خاطی تعهد بر عدم انجام مورد صورت گرفته اخذ می شود.

وی تأکید کرد: اخذ تعهد از دانشجو در مورد تخطی پیش آمده، به معنی صدور حکم و لکه دار شدن آینده ایشان نیست، بلکه ضمانت انجام ندادن آن مورد مطرح شده در تعهد توسط دانشجو است.

نقدی اضافه کرد: از موارد بسیاری که به کمیته انضباطی دانشجویان ارجاع شده، در سال گذشته تنها 11 مورد منجر به صدور حکم گردیده است، که این مسأله نشانگر این است که سیاست کمیته انضباطی و سیاست دانشگاه بوعلی سینا بر برخورد تند با دانشجویان نیست، بلکه سیاست بر رأفت و مهربانی و گذشت از دانشجویان در موارد تخلف است، مگر اینکه تخلف صورت گرفته مخالف مصالح کشور و دانشگاه باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه در پایان گفت: این جزء قوانین دانشگاه است که اگر دانشجویی قوانین دانشگاه را رعایت نکند به خانواده او اطلاع دهیم؛ همچنین تعلیق حکم برای این است که دانشجو به رعایت قوانین دانشگاه ملزم گردد.

خبرنگاران: مولوی و قیاسی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست