پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۰۴
|
کد خبر: ۱۴۳۵
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا خبر داد: در جشنواره ملی حرکت که آذرماه 97 در اصفهان برگزار می شود، مسؤولیت بخش ارتباط با صنعت جشنواره که شامل 12 غرفه می باشد به دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا اختصاص داده شده تا در خصوص کار آفرینی و ارتباط با صنعت، بین دیگر دانشگاه ها در سطح گسترده فعالیت تعامل کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اکبر عروتی موفق، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در دومين نشست فرهنگي با استاید جوان دانشگاه بوعلي سينا گفت: در مجموعه دانشگاه، خانواده فرهنگی، خانواده گسترده ای است که بخشی از فعالیت هاي آن را نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه متولی است و بخشی از آن نيز بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی و بخشی دیگر معاونت دانشجویی است.

وی بیان داشت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی، 58 انجمن علمی دانشجویی وجود دارد که از بین آن ها 47 انجمن در سال قبل فعال بودند و 7 انجمن بین رشته ای قرار داشتند؛ برخی از این انجمن ها از جمله انجمن کارآفرینی، فعالیت خوبی داشته است و با وجود سابقه کم، توانستند در سطح کشور رتبه خوبی را کسب کنند و پس از آن وزارت علوم پیگیر این مسائل بودند.

دكتر عروتي هم چنین خبر داد: در جشنواره ملی حرکت که آذرماه 97 در اصفهان برگزار می شود، مسؤولیت بخش ارتباط با صنعت جشنواره که شامل 12 غرفه می باشد به دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا اختصاص داده شده تا در خصوص کار آفرینی و ارتباط با صنعت، بین دیگر دانشگاه ها در سطح گسترده فعالیت تعامل کنند.

وي در ادامه تشريح كرد: در مجموع 13 کانون فرهنگی و هنری در دانشگاه داریم، همچنین 4 کانون خوابگاهی در دانشگاه وجود دارد که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خوابگاهی را پوشش می دهند؛ 4تشکل اسلامی که دو مورد از آنها با گرایشات اصولگرایی و 2 تشکل دیگر با گرایش اصلاح طلبی فعالیت های مختلفی را رقم می زنند، همچنین بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و بسیج اساتید در این دانشگاه حضور دارند و همچنین هیأت دانشجویی نیز زیر نظر نهاد نماينگي مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی فعالیت می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: مرکز مشاوره دانشگاه، تحت نظر معاونت دانشجویی فعالیت دارد كه در سال قبل توانستند 120 کارگاه در سطح خوابگاه و دانشگاه برگزار کنند؛ 38 نشریه در فضایی مجازی و به صورت کاغذی بر اساس توالی که برایشان مشخص شده، فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: در این مجموعه گسترده سالانه و طبق آنچه كه در معاونت فرهنگی اتفاق می افتد، تقریبا بیش از 700عنوان برنامه انجام می شود و گزارشات آن به نام تمامی این مجموعه ها در سال های قبل تنظیم شده بود.

دكتر عروتي اشاره کرد: یکی از کار های مطلوبی که در این سال ها انجام شد، تعادل بخشی به فعالیت های فرهنگی در دانشگاه بود؛ در سال 93 که فعالیت را در دانشگاه آغاز کردیم مجموعه تشکل های اسلامی 5درصد فعالیت ها را در دانشگاه به خود اختصاص دادند در حالی که اکنون این فعالیت ها به 30 درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین کانون ها در گذشته 20 درصد فعالیت داشته اند که به 31 درصد افزایش یافته است و این فعالیت ها باعث شده كه در حوزهای مختلف تعادلی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: ما نیاز به این داریم که با استمرار اساتيد، هم از جهت ارائه نظر و طرح، و هم در عمل، حرکت خوبی را در حوزه فرهنگی داشته باشیم.

معاون فرهنگي و اجتماعی دانشگاه بوعلي سينا ضمن اشاره به فعالیت گسترده و مهم انجمن های علمی گفت: انجمن های علمی ما نیاز به این دارند که از تجربیات و دانش اساتید بهرمند شود؛ حلقه ارتباطی گروه های آموزشی، انجمن های علمی هستند و در دانشکده ها باید به آن ها توجه شود.

وي اضافه كرد: طی جلسات متعددی که سال های گذشته با رؤسای دانشکده ها داشتیم تأکید کردیم كه انجمن های علمی باید جزو خانواده دانشکده به حساب آيند و در دامن گروه های آموزشی قرار بگیرند.

دكتر عروتي در ادامه گفت: ما سعی کردیم كه در غیاب گروه های آموزشی، نقش مادری را برای انجمن های علمی ایفا کنیم، در واقع خاستگاه و منشأ رشد و تحول انجمن های علمی بايد در کنار گروه های آموزشی رقم بخورد.

وي در پایان تصريح كرد: در معاونت فرهنگی، شوراها و کمیته هايی وجود دارد که 12نفر عضو دارد و عالی ترین مقام در بحث شورای فرهنگی اجتماعی با ریاست رئیس دانشگاه شکل می گیرد؛ هيأت نظارت بر فعالیت تشکل های اسلامی را داریم که رئیس دانشگاه ریاست این هيأت را برعهده دارد و مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نماینده وزیر عضو این هيأت هستند؛ غلاوه بر این ها، کمیسیون فرهنگی اساتید نیز در معاونت فرهنگی مستقر است، که ارتقاء اساتید و تفکیک ظرفیت ها جزء فعالیت های این کمیسیون است.

خبرنگار: آقایی

عكاس: امامي


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست