پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۵۶
|
کد خبر: ۱۴۶۱
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان:

مهمترین ایده در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی است

دکتر مجید کزازی عنوان کرد: در حوزه مسائل گردشگری باید زمینه‌هایی وجود داشته باشد که مهمترین زمینه آن میراث فرهنگی است و حتی میراث طبیعی مثل رودهای خروشان، صحراهای گرم و ارتفاعات پر برف است که براساس این میراث گردشگر جذب یک نقطه از کشور می شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا( بسنا)، دکتر مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در نوزدهمین رویداد ملی ایده پارک ۲۰۱۸ که در سالن سینمای دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، بیان کرد: در حوزه پارک علم و فناوری ایده‌های جدیدی وجود دارد که باید آنها را به محصول تبدیل کنیم، بنابراین پارک علم و فناوری و مراکز رشد می توانند در تمامی عرصه هایی که نوآوری و علم و دانش ابزار دستیابی به ثروت است حضور مفید داشته باشند.

وی افزود: در سال گذشته طرح‌هایی دریافت شده است که امیدواریم بتوانیم از این طرح‌ها در جهت دستیابی که کسب و کاری مفید در این حوزه استفاده کنیم.

دکتر کزازی اظهار داشت: در حوزه مسائل گردشگری بابد زمینه‌هایی وجود داشته باشد که مهمترین زمینه آن میراث فرهنگی است و حتی میراث طبیعی مثل رودهای خروشان، صحراهای گرم و ارتفاعات پر برف است که براساس این میراث گردشگر جذب یک نقطه از کشور می شود.

وی ادامه داد: آثار باستانی، میراث فرهنگی و صنایع دستی زمینه اصلی جذب گردشگر به شمار می‌آیند، که متأسفانه کشور ما سهم زیادی در تولید ناخالص داخلی ندارد و امیدواریم با دست توانای دانشمندان و محققان بتوانیم این سهم را افزایش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: مسؤولین اجرایی و دانشگاه‌ها باید در این زمینه پر کار باشند چرا که کشور ما پتانسیل بالایی در این زمینه دارد.

وی مطرح کرد: نوآوری و فناوری می تواند به‌طور غیر مستقیم به حمایت این صنعت بپردازد، به طور مثال فناوری و نوآوری اگر در صنعت حمل و نقل سبب ارتقاء شود می تواند روی صنعت گردشگری نیز مؤثر باشد.

کزازی اضافه کرد: امروزه فرودگاه‌ها، راه‌آهن‌ها و اتوبان‌ها در کشورهایی که جاذب توریست هستند بسیار پیشرفته و ارتقاء یافته است، گاها یک فرودگاه می تواند توریست جذب کند مانند کشور ژاپن که فرودگاهی را روی آب بنا کرده است، این معماری می تواند برای توریست‌ها جذاب باشد.

وی افزود: صنعت و کشاورزی پیشرفته و برند سازی نیز می تواند از عوامل تأثیرگذار در جذب توریست و گردشگری باشد. حتی نوآوری در حوزه پزشکی و سرآمد بودن بیمارستان‌ها نیز می تواند مؤثر باشد؛ اگرچه اینها از اهداف ابتدایی و مقدماتی یک گردشگر نیست ولی بسیار در این زمینه حائز اهمیت است.

کزازی عنوان کرد: امروزه هتل‌ها و مکان‌های اسکان برای مسافران و گردشگران هزینه بسیار بالایی دارد، بنابراین باید به سمتی برویم که از امکان به صورت مفید و مدرن برای اسکان و جذب توریست با حداقل هزینه استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان بیان داشت: یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه گردشگری اطلاعات و ارتباطات در این حوزه است، که باید اطلاعات لازم به‌طور دقیق و کامل در اختیار گردشگر قرار گیرد، که در این حوزه کشور ما در سطح خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری از پارامترهای مهم در حوزه گردشگری است، بدترین خاطره در ذهن یک گردشگر می تواند اسکان در یک شهر پر ترافیک و دارای آلودگی‌های فراوان از جمله آلودگی آب و هوا و آلودگی زیست محیطی باشد.

کزازی در نهایت گفت: برای توسعه صنعت گردشگری و افزایش سهم تولیدات ناخالص داخلی باید علاوه بر داشته‌های میراث فرهنگی و میراث طبیعی حوزه های دیگر را ارتقاء دهیم.

خبرنگار: معتمد

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی