پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۶۵
|
کد خبر: ۱۴۸۱
محمد هادی عسگری در گردهمایی اعضای انجمن های علمی:

دانشگاه مؤثر، در گرو اعتماد به نیروی انسانی

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ما امروز نیاز به دانشگاهی داریم که از مدیا و نهاد سازی، ظرفیت نخبگانی و شبکه دانش آموختگان خود استفاده کند و مسائل آموزش و جامعه را مورد بررسی قرار می دهد، همچنین نقش پیشرو خود را در اداره جامعه به همگان ثابت می کند؛ اگر به دنبال دانشگاه مؤثر هستیم بدون تردید باید به ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه اعتماد کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا (بسنا)، مهندس محمد هادی عسگری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولین گردهمایی اعضای جدید انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا، که در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، ضمن اشاره به تاریخچه فعالیت های اجتماعی در قالب انجمن های علمی در دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی گفت: از زمانی که آیین نامه انجمن های علمی ابلاغ شده است، بیشتر از 20 سال میگذرد؛ 10 دوره جشنواره حرکت که عصاره فضایل انجمن های علمی است در دانشگاه ها برگزار شده و در تاریخ 4 الی 7 آذر ماه نیز یازدهمین دوره جشنواره حرکت در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: متناسب با ضرورت حضور در فعالیت دانشگاه های کارآفرین 2 رویکرد ویژه را دنبال کردیم، یکی مبحث گفتگو محور بودن جشنواره، که دریافتیم مشکل عمده ای که بین بخش بازار، صنعت، جامعه و دانشگاه ها مانع ایجاد کرده، گفتگو بین این دو فضا شکل نمی گیرد؛ به همین دلیل از دوستان صاحب ذوق کار صنعت به مفهوم عام برای ورود به جشنواره دعوت کردیم.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: دانشگاه برای عبور از نسل 3 عبور و نسل 4، نیاز به بین المللی سازی آموزش عالی دارد؛ بر اساس یافته هایی که وجود دارد، اگر ما بخواهیم به طور غیر منتقل سازی آموزش را فراهم کنیم مؤثرترین فاکتور ها در بین الملی سازی آموزش عالی، نهاد دانشگاه و دیگری دانشجویان هستند.

وی بیان داشت: امروزه اگر شاهد آن هستیم که شرکت هایی در دنیا به این قدرت رسیدند که بتوانند با جستجوهای اینترنتی، تراکنش های مالی و رفتار مصرف کننده را تغییر دهند، این نشان می دهد که چه میزان جایگاه علم بالاست و چقدر کارها فعال تر شده است.

عسگری گفت: ما امروز نیاز به دانشگاهی داریم که از مدیا و نهاد سازی، ظرفیت نخبگانی و شبکه دانش آموختگان خود استفاده کند و مسائل آموزش و جامعه را مورد بررسی قرار می دهد، همچنین نقش پیشرو خود را در اداره جامعه به همگان ثابت می کند؛ اگر به دنبال دانشگاه مؤثر هستیم بدون تردید باید به ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه اعتماد کنیم.

وی در خصوص دانشگاه های کار افرینی نیز اشاره کرد: ما بیش از هرکشوری مشکلات متنوعی داریم که شما دانشجویان و دانش آموختگان با ورود به یک نهضت علمی و ارایه مدل های متنوع بتوانید به دولت کمک و بر مشکلات غلبه کنید.

عسگری در پایان ضمن اشاره به ایجاد ارتباط انجمن های علمی دانشجویی کشور با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از طریق معاونت فرهنگی و حوزه پژوهش و فناوری، گفت: امیدوارم عرصه ای که برای فعالیت در دوران تحصیلتان انتخاب کرده اید، برای شما و دانشگاه تولید ارزش کند. این ارزش شما را واجد صلاحیت هایی می کند که پیش از هرکسی خودتان باید قدر این صلاحیت را بدانید؛ بنده امیدوارم حضورتان در انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا برای خودتان و دانشگاه مفید باشد و بیشتر از هرکسی خودتان از این فضا بهر ببرید.

خبرنگار: آقایی

عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست