پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۳۱
|
کد خبر: ۱۵۰۸
امید پیری دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با بسنا گفت: همیشه لازم نیست با پول کمک کرد، با عضویت در کارگروه ها یا کمک در مراسمات و معرفی به دوستان یا حتی وقتی در زندگی خودمان مهربان باشیم برای ایجاد یک حال خوب هم کافی است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

امید پیری مدیر انجمن خیریه باران مهربانی و دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: همیشه لازم نیست با پول کمک کرد؛ با عضویت در کارگروه ها یا کمک در مراسمات و معرفی به دوستان یا حتی وقتی در زندگی خودمان مهربان باشیم برای ایجاد یک حال خوب هم کافی است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از هدف خیریه کمک به نیازمندان است و بخش دیگر ایجاد مهربانی بین خودمان که یاد بگیریم مهربان تر باشیم؛ مردم ما احساسی هستند ولی شاید به مهربانی نرسیده اند، مهربانی دائمی است؛ زمانی که مشکلی پیش می آید همچون زلزله، سیل و... کمک می کنیم اما متأسفانه در زندگی عادی با یکدیگر رفیق نیستیم.

پیری اظهار داشت: انجمن خیریه باران مهربانی از یک گروه دوستانه کوچک، به نام لبخند خدا شروع شد، که با پول تو جیبی که جمع می شد برای بچه های نیازمند سبد غذایی تهیه می کردیم، رفته رفته تعداد اعضای بیشتر شد و به این فکر افتادیم که این کار خیر را بزرگ تر کنیم و اسم این انجمن خیریه به باران مهربانی با مجوز از وزارت ورزش جوانان تغییر کرد.

وی در ادامه افزود: در انجمن خیریه باران مهربانی کارگروه های مختلفی وجود دارد که هرکدام فعالیت های مدنظر خود را دنبال می کنند، به طور مثال "کار گروه شناسایی" برای شناسایی کردن خانواده های نیازمند، کار اهدا و سبد غذایی، اجاره منزل و درمان هم بر عهده این کارگروه است.

پیری ادامه داد: "کارگروه مذاکره"، جهت تبلیغات با مراکزی که نیاز باشد برای مذاکره و جذب و صحبت در خصوص تبلیغات خیریه برعهده این کار گروه می باشد.

مدیر انجمن خیریه باران مهربانی اضافه کرد: "کارگروه آموزشی" مهم ترین کارگروه خیریه محسوب می شود که کار تدریس به بچه های کم بضاعت ابتدایی تا دبیرستان را دنبال می کنند و همچنین تقویت درسی و آموزش در حوزه های دیگر مانند کامپیوتر و... را هم زیر نظر دارد.

وی در ادامه گفت: "کارگروه درمان" کارهای درمان خانواده ها را پیگیری می کند، درمان مستقیم انجام نمی دهد، بلکه درمان آن ها را به پزشکانی که با ما قرار داد دارند و ویزیت رایگان انجام می دهند ارجاع می دهد.

پیری همچنین ضمن اشاره به ساختار این انجمن خیریه که شامل 7 نفر در هیأت مدیره و یک مجمع تشکیل شده از اعضا فعال هستند اظهار کرد: هیات مدیره راه، روش و سمت و سوی خیریه را مشخص می کند و مجمع تصمیم گیری های ریز را انجام می دهد. 
وی تصریح کرد: این انجمن خیریه باران مهربانی وابسته به هیچ ارگان دولتی نیست و از هیچ ارگانی هم حمایت نمی شود و به دلیل عدم حمایت از هیچ ارگانی، در حال حاضر دفتر خاصی نداریم؛ به ارگان های مختلف نامه نوشتیم ولی حمایت نشدیم؛ خیریه، تشکل دانشجویی محسوب نمی شود و مجوز ما برای کل شهر و معطوف به جوانان است.

وی بیان داشت: تأکید خیریه باران مهربانی بر این است که از پول جیبی و پول های کم کمک جمع کنیم ما تا به امروز سراغ بازاریان و افراد خیر بزرگ نرفتیم؛ همچنین خانواده های بی بضاعتی که معمولا دارای فرزند باشند و تحت پوشش هیچ ارگانی و هیچ خیریه نباشد را حمایت می کنیم.

مدیر انجمن خیریه باران مهربانی گفت: توافقی بین وزارت کشور و ورزش جوانان بود، مبنی بر اینکه به ان جی اُ ها شناسایی حقوقی بانکی داده می شود؛ دقیقا یک ماه قبل از اینکه مجوز خیریه صادر بشود در شهریور 96 این توافق از بین رفت و معاون وزیر ورزش و جوانان در سفرشان به همدان گفتند کلا ان جی اُ هایی که از آن تاریخ به بعد مجوز گرفتند شناسه بانکی حقوقی ندارند مثل خیریه که شماره حساب به نام بنده و صندوق دار خیریه است؛ در همین خصوص ما سعی می کنیم شفاف سازی بیشتر داشته باشیم و هرکسی تمایل داشته باشد می توانیم ریز فاکتورهای خرید را در اختیارشان قرار دهیم.

پیری در پایان ضمن معرفی زنجیر مهربانی گفت: هدف از ایجاد طرح زنجیر مهربانی این بود که چگونه می توانیم بدون پول به افراد نیازمند کمک کنیم؛ با مراکزی مثل فست فود،کافی شاپ، آتلیه عکس، کتاب فروشی، عطر فروشی و... قرار داد بستیم، مردم می توانند به این مراکز مراجعه کنند و بدون پرداخت پول اضافی فقط با همراه داشتن کارت عضویت باران مهربانی از همان مبلغی که دریافت کردند ده درصد برای افراد نیازمند اختصاص داده می شود.

خبرنگار: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر