پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۳۲
|
کد خبر: ۱۵۲
فاضل عبادی در جمع خبرنگاران گفت: نهم اسفند 96 همایش هزاره سوم باباطاهر، در سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند سالی است، ابتکار خوبی در سطح استان شکل گرفته و کار ارزشمندی است، 3 سال است که نهضت مفاخر در استان شکل گرفته­است، هرچند به وضعیت مطلوبی نرسیدیم، اما کارهای ارزشمندی صورت گرفته­است.

وی گفت: سال 94 به نام میرسیدعلی همدانی نام­گذاری شد، سال 95 به نام سید جمال­الدین اسدآبادی و امسال هم به نام باباطاهر نام نهاده شده است.

فاضل عبادی خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه­ای که ذیل نامگذاری سالانه انجام می­شود برگزاری همایش است و نهم اسفند 96 هم همایش هزاره سوم باباطاهر، در سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه 1397 برنامه مفاخر را برگزار می­کنیم و در آن، مفاخر حال حاضر استان را معرفی کنیم، که در این راستا تجلیل از عالمان گذشته و حال صورت گرفته ­است.

عبادی ادامه داد: ذیل همین موضوع، معرفی مفاخر محلی بوده­است، چرا که ما نباید فقط به مفاخر شهر همدان بپردازیم و شهرستان­ها را هم باید در نظر بگیریم و مناطق دوردست استان نیز در این موضوع حق دارند و ما باید عدالت فرهنگی را رعایت کنیم.

وی در پایان، با اشاره به برنامه­های هفته­ فرهنگی باباطاهر، اعلام کرد: برنامه های این هفته، از صبح جمعه 4 اسفند با قرائت فاتحه بر مزار باباطاهر آغاز شده و با افتتاح نمایشگاه خوشنویسی دوبیتی های باباطاهر، رونمایی از کتاب دوبیتی های باباطاهر، مراسم عصر شعر باباطاهر، مراسم سوته دلان الوند، همایش هزاره باباطاهر، باباطاهر و حافظ و هم چنین شب موسیقی باباطاهر تا روز 10 اسفند ادامه دارد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی