پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۰۹
|
کد خبر: ۱۵۳۸
دکتر طاهره دوروزی،با اشاره به اینکه مشکلات افسردگی و نداشتن آسایش و آرامش خانواده باید از نهاد و درون خانواده حل شود تأکید کرد: یکی از اهداف طرح گفتگوی ملی این است که این امر را ساختارمند بین اعضای خانواده با احترام متقابل انجام دهیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا (پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا)، دکتر طاهره دوروزی، مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان، در کارگاه طرح ملی گفتگوی خانواده و بین نسلی با بیان اینکه تعامل، زنجیره ای است که خانواده و جامعه را ایجاد می کند، گفت: اگر این زنجیره مثبت باشد جامعه ای را به وجود می آورد که اثرات مثبت خود را به خانواده همان جامعه منتقل می کند؛ ولی متأسفانه در حال حاضر ما با یک زنجیره مأیوس و ناامید رو به رو هستیم که امیدواریم با برگزاری این نوع کارگاه ها و ابتکاراتی که قرار است به صورت آبشاری در جامعه رواج پیدا کند این زنجیره معیوب را تعمیر و به یک زنجیره مثبت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه جلسات از سال گذشته در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح شده است، افزود: در همه استان ها قرار است فاز اول، تا آخر آبان ماه اجرا شود که برای استان همدان در حال برگزاری است؛ در فاز های بعدی ما باید تلاش کنیم اطلاعاتی که به دست می آید، در خانواده و جامعه نفوذ پیدا کند تا به دستاورد هایی از جمله تاب آوری و تحمل در خانواده ها، احترام متقابل بین نسل های خانواده و تعامل بین دو طرف برسیم.

دوروزی با اشاره به اینکه مشکلات افسردگی و نداشتن آسایش و آرامش خانواده باید از نهاد و درون خانواده حل شود تأکید کرد: یکی از اهداف طرح گفتگوی ملی این است که این امر را ساختارمند بین اعضای خانواده با احترام متقابل انجام دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه گفتگوی نسلی و بین نسلی امر مهمی است گفت: ما باید مراقب باشیم بتوانیم به مطالبات نسل های بزرگتر و کوچکتر گوش دهیم، چرا که خوب شنیده نشدن خانواده ها یکی از مشکلاتی است که در کانون خانواده ها داریم در صورتی که اگر خوب بشنویم بسیاری از نیازهای مادی، معنوی و عاطفی آن ها را به خوبی می توانیم تأمین کنیم.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان عنوان کرد: مهم ترین نهاد، نهاد خانواده است و همچنین مهم ترین جایی که می تواند رشد عاطفی را برای نسل ها فراهم آورد، بنابراین خانواده هایی که رابطه خوبی با یکدیگر دارند فرزندان خوبی تربیت می کنند که در نتیجه آن آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگرش بین نسل ها و خانواده ها متفاوت است، گفت: باید به این تفاوت ها احترام بگذاریم و در نظر داشته باشیم که این تفاوت ها باعث به وجود آمدن فرصت و ابداعاتی در بحث فرهنگی خانواده ها می شود.

دوروزی تصریح کرد: کشور ما کشوری است که همواره درگیر مشکلاتی از جمله مشکلات سیاسی و اقتصادی بوده است، که این امر باعث شده بحث خانواده، مطالعات و مطالبات مربوط به خانواده مغفول بماند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه ما به طور ناگهانی از یک جامعه سنتی وارد یک جامعه مدرنیته شدیم بدون اینکه زیر ساخت های آن را داشته باشیم، اضافه کرد: در پی این امر بچه های ما با مواردی رو به رو می شوند که آموزش های لازم را برای مقابله با آن را ندیده اند و این موضوع باعث می شود که درگیری فکری داشته باشند.

وی در نهایت با یادآوری اینکه از جمله اهداف این برنامه مشارکت دادن خانواده در این امور است بیان کرد: ما باید به دنبال راهی باشیم تا تعاملمان با یکدیگر بهتر شود چرا که قطعا این روابط دو طرفه برای تمام آحاد جامعه مفید خواهد بود.

خبرنگار: اشراقی
عکس: حسنی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی