پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۵
|
کد خبر: ۱۵۳۹
نشست کارگاهی گفتگوی اساتید معارف دانشگاه بوعلی سینا و دیگر دانشگاه های استان همدان با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی و امام جمعه ساوه برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، نشست کارگاهی گفتگوی اساتید معارف دانشگاه بوعلی سینا و دیگر دانشگاه های استان همدان، با تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان همدان و با موضوع فمنیسم و حقوق اجتماعی و سیاسی زنان، با حضور سید ابراهیم حسینی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی و امام جمعه ساوه، در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این نشست تفاوت های حقوقی زنان و مردان در غرب و اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مطرح شد که در گذشته در غرب زنان از کمترین حقوق برخوردار بودند، تا اینکه از سال 1883 مالکیت آنها به رسمیت شناخته شد در حالی که این حق از صدر اسلام به رسمیت شناخته شده بود و پس از آن در پی انقلاب صنعتی از آنجایی که نیاز به نیروی کار ارزان قیمت وجود داشت برای انگیزه دادن به زنان به آنها گفته شد که حق مالکیت دارند؛ سپس در سال 1920 زنان دارای حق رأی شدند در حالی که از زمان پیامبر زنان مشارکت سیاسی داشتند و در بیعت ها شرکت می کردند یعنی حق رای داشتند و حق مالکیت آنها محترم شناخته می شد.

در این جلسه همچنین عنوان شد که طبق منطق اسلام، زن و مرد هر دو از عقل یکسانی برخوردارند ولی به دلیل اینکه زنان بیشتر تحت تأثیر احساسات هستند، تعقل زن از مرد کمتر است.

در این نشست همچنین بر این نکته تأکید شد اسلام باید در همه حوزه ها وارد شود؛ در کشور ما نام اسلام به کار برده می شود ولی با تفکر فمنیستی عمل می شود؛ در حقیقت جامعه دچار شعارزدگی شده است.

خبرنگار: اشراقی
عکس: حسنی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر