پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۰۴
|
کد خبر: ۱۵۵۴
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بوعلی سینا تشریح کرد:

کاهش 10 درصدی هزینه ها و افزایش اعتبارات کتابخانه مرکزی در سال 98

دکتر حمید زارع ابیانه ضمن ارائه گزارش فعالیت های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بوعلی سینا، گفت: هزینه های کتابخانه مرکزی در سال 98 با 10درصد کاهش نسبت به هزینه های پیش بینی شده در سال 97 انجام می گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حمید زارع ابیانه رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بوعلی سینا در مراسم تقدیر از کتابداران دانشگاه گفت: کتابهای فارسی، عربی، انگلیسی، Ebook، پایان نامه، نسخ روسی و نسخ خطی در کتابخانه های دانشگاه موجود است.

رئیس کتابخانه مرکزی در خصوص فعالیت های انجام شده در سال 97 اظهار داشت: ساماندهی سالن های مطالعه اعم از دیوارکوب به شکل ام دی اف، اصلاح برق سالن ها، راه اندازی اینترنت با نصب 2 دستگاه آنتن بی سیم و راه اندازی مرکز منابع غیر چاپی و الکترونیکی در کتابخانه مرکزی از جمله فعالیت های انجام شده در دانشکده علوم پایه می باشد.

وی در خصوص فعالیت های انجام شده در دانشکده مهندسی نیز به راه اندازی RFID در کتابخانه این دانشکده و وجین کتاب اشاره کرد.

زارع ابیانه افزود: از جمله فعالیت های انجام شده در کتابخانه مرکزی می توان به خرید نسخه کتاب فارسی و لاتین، خرید Ebook، بارگذاری پایان نامه در نرم افزار کتابخانه (آذرسا)، کلاس آشنایی به نرم افزارRFID، برگزاری کارگاه آموزش تخصصی استفاده از منابع الکترونیک ناشر Elsevier شامل Scopus، Scinence Direct و Mendeley و خرید صندلی برای کتابداران می باشد.

رئیس کتابخانه مرکزی در ادامه یادآور شد: خرید کولر، یخچال، بارکد، کارت امانت، لیبل، روزنامه و ... از دیگر فعالیت های انجام شده در کتابخانه های مرکزی و دانشکده های کشاورزی، علوم انسانی و شیمی بوده است.

دکتر زارع ابیانه از فعالیت های در دست اقدام کتابخانه مرکزی نیز در سال 97 به راه اندازی میز امانات هوشمند(RFID)، خرید تجهیزات کتابخانه، اصلاح ساختمان کتابخانه دانشکده هنرومعماری و نصب کابل شبکه و برق، برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشکده کشاورزی با حضور ناشران داخلی و خارجی از تاریخ 24 لغایت 28 آذر 97، برگزاری کلاس آشنایی با علم سنجی در تاریخ یکم آذر 97 و برپایی نمایشگاه کتاب مهربانی در دانشکده مهندسی و علوم انسانی اشاره کرد.

وی در پایان گفت: هزینه های کتابخانه مرکزی در سال 98 با 10درصد کاهش نسبت به هزینه های پیش بینی شده در سال 97 انجام می گیرد.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر