پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۰۰
|
کد خبر: ۱۵۶۸
رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، در جلسه ستاد مرکزی این کنگره، از برگزاری سومین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجوی استان همدان در 30 بهمن 97 خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، جلسه ستاد مرکزی کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا و با حضور رؤسای دانشگاه های استان، سردار ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان و دیگر مسؤولین استانی در سالن جلسات فجر دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، اظهار داشت: استان همدان به عنوان یکی از استان های پیش رو در عرصه جهاد و شهادت، از مجموع شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نشان افتخار 8000 شهید گرانقدر، اعم از امیران، فرماندهان، سرداران، بسیجیان و جهادگران این عرصه را بر سینه دارد، که از میان این شهدای والامقام، 152 شهید گرانمایه از شهدای دانشجوی استان همدان محسوب می گردند که در دانشگاه های سراسر کشور و در رشته های مختلف تحصیلی از جمله پزشکی، پیراپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و تربیت معلم در زمان حیات خود تحصیل می کردند.

وی افزود: وظیفه مهمی برعهده همه ما است که بتوانیم شهدای گرانقدر، به خصوص شهدای دانشجوی این استان را به مردم و جوانان معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: باید در طول سال اقداماتی در دانشگاه برای معرفی سیره و منش شهدا و همچنین فعالیت های علمی و اجتماعی این شهدای گرانقدر به دانشجویان داشته باشیم تا روح این مسائل در فضای دانشگاه جاری و ساری باشد و دانشگاهیان در همه اوقات از وجود شهدا متنعم بشوند.

وی یادآور شد: اولین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجوی استان همدان در بهمن ماه سال 93 و دومین اجلاسه این کنگره نیز در خرداد سال 96، با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم و دانشگاهیان و خانواده های گرانقدر شهدای دانشجوی استان همدان در مسجد دانشگاه بوعلی سینا برگزار شده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان همچنین در پایان خبر داد: با توجه به انجام جشنواره های فرهنگی و ورزشی در یک سال اخیر، اجلاسیه پایانی سومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، با همکاری و مشارکت دانشگاه ها و ادارات و سازمان های استان همدان، در روز سه شنبه 30 بهمن 97 در مسجد دانشگاه بوعلی سینا برگزار می گردد.

خبرنگار: هزاوئی

عکس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست