پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۹۴
|
کد خبر: ۱۶۱
دکتر مجید کزازی، درخصوص حمایت‌های این پارک از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان، از اعطای هشت هزار میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به واحدهای فناور از محل منابع داخلی پارک و صندوق نوآوری و شکوفایی و تصویب ۱۵۴ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی برای ۴۰ طرح فناورانه روستایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا و به نقل از پارک علم و فناوری همدان، دکتر مجید کزازی با اشاره به ثمرات فعالیت پارک های علم و فناوری ازبرگزاری ۲۱ مورد دوره آموزشی ملی و استانی، حضور در ۷ نمایشگاه بین‌المللی، ملی و استانی و برگزاری ۱۵ رویداد کارآفرینی و همچنین ۵۶ پرونده واصله از اداره ثبت اختراع خبرداد.

وی با تشریح نقش دانشگاهیان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی عنوان کرد: دانشگاهیان و نخبگان کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی لزوم ایجاد توسعه بر مبنای تکیه بر علم، دانش و فناوری را پیگیری کرده و تلاش‌های گسترده‌ای را در جهت بهبود وضعیت تولید علم و فناوری انجام داده و دستاوردهای شگرف و تحسین برانگیزی به ارمغان آورده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان درادامه با اشاره به موضوع تأسیس و گسترش پارک‌های علم و فناوری گفت: ایجاد پارک‌های علم و فناوری و توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان در بستر پارک‌های علم و فناوری نیز یکی از این تلاش‌ها می‌باشد که به تقویت اقتصاد دانش‌بنیان، اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت در جامعه کمک کرده است.

وی پارک‌های علم و فناوری را یکی از نهادهای اجتماعی مؤثر در توسعه فناوری، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی دانست و مهم ترین فعالیت‌های این مراکز علمی را بازاریابی، ایده‌پردازی، پژوهش علمی، استانداردسازی و تدوین دانش‌فنی، ثبت مالکیت فکری، تجاری‌سازی، فروش و پشتیبانی‌های بعدی برای تحقق محصولات فناوری در عرصه مختلف صنعتی وعلمی برشمرد.

دکتر کزازی با بیان اینکه پارک علم و فناوری همدان در جهت تعالی و شکوه جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند، گفت: ۱۳۴ واحد فناور در مراکز رشد و نوآوری تحت پوشش این پارک در شهرستان‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ، رزن، نهاوند، تویسرکان و شهر لالجین فعالیت می‌کنند و در حال حاضر ۵۸ شرکت دانش‌بنیان در استان همدان به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: پروژه عمرانی ساختمان چند مستاجره واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان همدان با مساحتی بالغ بر ده هزار متر مربع احداث شده که در حال حاضر پنج هزار متر آن حدود ۹۰ درصد فازاول پیشرفت داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان در پایان گفت: فاز دوم نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم با پیگیری های مناسب در بهار سال ۱۳۹۷ فاز اول آن به بهره برداری برسد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست