پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۴۸
|
کد خبر: ۱۶۴
در دیدار اعضای هیات مدیره شرکت مواد غذایی سحر با رئیس دانشگاه مطرح شد؛

لزوم بروزرسانی صنعت و تولید مواد غذایی با همکاری دانشگاه

متخصصین صنعت و دانشگاه براساس ضوابط قانونی و اخلاقی موظفند غذای سالم به دست مصرف کننده برسانند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
به گزارش خبرنگار بسنا، صبح امروز مدیر و اعضای هیات مدیره شرکت مواد غذایی سحر در دیدار با دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا و مسوولین و اساتید برلزوم سازوکارهای تولید با همکاری دانشگاه تاکید کردند.

در این نشست، اعضای هیات مدیره این شرکت ضمن ارائه گزارشی از روند تولید مواد غذایی و اقدامات نوین انجام شده در شرکت سحر، آمادگی کامل خود را جهت همکاری های کاربردی با دانشگاه، با حضور اساتید و دانشجویان اعلام کرده و افزودند: شرکت سحر این آمادگی را دارد در هر زمینه ای که موجب تعالی و رشد صنعت تولید مواد غذایی بشود، از کمک و حضور دانشگاه بهره مند شود.

در این دیدار، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، ضمن تبریک روز مهندس، گفت: دانشگاه همواره درباره بحث صنعت و تولید، طراحی و بازاریابی سیاست گزاری هایی را داشته است، اما نباید همه مطالب را معطوف به علوم مهندسی و کشاورزی کنیم، بلکه بخش قابل توجهی از این مباحث به علوم انسانی برمی گردد.
وی افزود: نگرش های ما در صنعت نیاز به بازخودآرایی دارد و فاکتورهایی را که از تبعات مدرنیته وارد صنعت غذایی شده است اصلاح کنیم.
دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: بخش خصوصی هرجایی وارد تولید شده است، عموما موفق بوده است و ما هم باید بخش خصوصی را تقویت کنیم و آنها را در رسیدن به خدمات سالم به جامعه کمک کنیم.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا تاکید کرد: مردم ما از خرید و مصرف مواد غذایی سالم استقبال می کنند و ما موظفیم برای تولید غذای سالم و سالم سازی تغذیه مردم گام برداریم.
وی اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت های موجود، باید ظرفیت های جدید ایجاد شود و این ظرفیت ها بایستی ناظر به نیازهای جامعه باشد، که بخشی از این مبحث برعهده دانشگاه و بخشی نیز برعهده صنعت است.
دکتر محمدی فر اعلام کرد: ما از طرح های پژوهشی که در خارج دانشگاه انجام می شود و به چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک می کند، حمایت می کنیم و این آمادگی وجود دارد که اعضای هیات علمی دانشگاه در این طرح ها حضور پیدا کنند.

در ادامه این جلسه، همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا در صحبت هایی جداگانه اظهار داشتند: دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا باید برای تکمیل داشته های علمی و تجربی خود در کارخانه ها حضور پیدا کنند و از نزدیک با مشکلات و مسائل پیرامونی تولید آشنا شوند. 
این اساتید متخصص همچنین با اشاره به طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی افزودند: دانشجویان ما می توانند با حضور مستقیم در صنعت، موضوعات بروزتری را برای پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری انتخاب کنند و ماه عسل این تحقیقات ثمرات ملموسی برای سلامت جامعه داشته باشد. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه