پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۹۶
|
کد خبر: ۱۶۴۵
حجت‌الاسلام عباسی، در جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع):

اکنون در زمانی هستیم که دنیا طلبی، مردم کشور و گاهی مسؤولین کشوری را فرا گرفته است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، اظهار داشت: اکنون در زمانی هستیم که دنیا طلبی، مردم کشور و گاهی مسؤولین کشوری را فرا گرفته و این منفعت طلبی باعث شده است، که به سپاه اسلام، جمهوری اسلامی و مکتب امام و اهل بیت ضربه بزنند و از رهبری تبعیت نکنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، با اشاره به سیره پیامبر اظهار داشت: ایشان در جامعه و امتی به پیامبری برگزیده شده بودند که اختلافات عقیدتی و سیاسی در اوج خود بود.

وی بیان کرد: انحرافات در آن زمان به حدی زیاد بود، که حتی به مردگان خود نیز افتخار می کردند؛ ولی پیامبر اکرم با اخلاق قرآنی و رفتار حسنه ای که داشت این امت را تغییر داده و متحول کرد.

عباسی افزود: این تحول به‌گونه ای بود که خواهر یا مادر و همسر شهید بعد از پایان جنگ افتخارش این بود که اگر همسر یا برادرم را از دست داده‌ام، پیامبر اکرم زنده است و احساس ناراحتی نمی کند؛ مردم پیامبر را به عنوان پشتوانه خود می دانستند و خوشحال بودند از اینکه عزیزانشان را در راه جهاد خدا از دست داده‌اند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: امروز زمانه ای شده است که مانند جنگ احزاب، دشمنان داخلی و خارجی اسلام، گروه گروه و حزب به حزب دست در دست یکدیگر می دهند، تا حاکمیت اسلام و امت امام را از بین ببرند؛ کشور های شرقی و غربی و نفوذی های داخلی برنامه ریزی کرده اند تا این امت را نابود کنند.

وی گفت: پیامبر اکرم در جنگ احزاب مأمور به استقامت شد و خداوند به ایشان امر کرد که یا رسول الله اگر محاصره اقتصادی، سیاسی و یا محاصره نظامی شدی، اگر افرادی مانند عبدالله بن اوی ها قد علم کردند و در بین مردم نفوذ کردند و مشکلاتی ایجاد کردند، برای جامعه اسلامی ایستادگی کن.

عباسی بیان کرد: در جنگ احد نیز علت شکست مسلمانان در مرحله دوم جنگ این بود که درگیر دنیا طلبی شدند و از ولی امر خود سرپیچی کردند. اکنون در زمانی هستیم که دنیا طلبی، مردم کشور و گاهی مسؤولین کشوری را فرا گرفته و این منفعت طلبی باعث شده است، که به سپاه اسلام، جمهوری اسلامی و مکتب امام و اهل بیت ضربه بزنند و از رهبری تبعیت نکنند.

وی افزود : بارزترین و رایج ترین شاخصه یک بسیجی، احساس مسؤولیت و تعهد در برابر انقلاب اسلامی است. هر زمانی که تعهد در مقابل آرمان های امام و انقلاب بالا رفت می توانیم شاهد رشد کشور باشیم. اگر تعهد ما کم بشود، اسلام ضربه می بیند.

عباسی در نهایت گفت: یک بسیجی همیشه باید درتمامی عرصه ها حضور داشته باشد تا ارزش های الهی و آرمان های انقلابی حفظ شود.

خبرنگار: شهبازی و احمدلی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست