پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۱۵
|
کد خبر: ۱۶۴۶
طیب فریادرس در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا:

بسیج به معنای استفاده از قدرت و توان مردم برای حل مسائل مردم است

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان، گفت: بسیج به معنای استفاده از قدرت و توان مردم برای حل مسائل مردم است. این اصل راهبرد امام راحل و رهبر انقلاب بوده و در قرآن نیز قابل استباط است .بسیج یعنی اراده هایی که در کنار هم قرار گرفتند تا بتوانند آن هدف متعالی را محقق کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا( بسنا)، طیب فریادرس، مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان، در جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و سالروز تأسیس بسیج دانشجویی، اظهار داشت: مفتخریم که در عصری زندگی می کنیم که حیات آن به نام حضرت محمد، حیات بشریت، رقم خورده است و خوشحالیم که در زمان‌های گذشته، پیامبری آمد که انسان را از جهل، تاریکی و ظلالت نجات داد؛ پیامبری که حضور و نزولش باعث شد تا انسان به آزادی حقیقی نزدیک شود.

وی با اشاره به گفته قرآن درباره پیامبر(ص) بیان کرد: در قرآن آمده است که پیامبری از جنس خودتان خواهد آمد، که با شما مهربان است و با دشمنان سخت برخورد می کند که پاسخ به دعوت او مایه آزادی انسان است و عدم پاسخ به دعوت او نتیجه اش این نیست که خداوند را در زمین عاجز کنید. جز خدا حقیقتی در عالم نیست و آنچه هست تجلی حق است.

فریادرس عنوان کرد: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، شرارت هایی از سمت آمریکا علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است اما این انقلاب اسلامی بوده است که با وجود این شرارت‌ها، جلو رفته و توانسته است پیشرفت کند و پیشروی آمریکا را در خاورمیانه متوقف کرده است.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان ادامه داد: در کشور عزیزمان برای پیشرفت و درک موانع راه حل هایی داریم. امام راحل بر اساس آن درکی که از اسلام و مردم داشتند، راه حلی برای مشکلات ارائه می کردند. بسیج به تعبیر رهبر معظم انقلاب به معنای تجلی مردم سالاری دینی است.

وی گفت: حرف پایانی امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی برای حل مشکلات، اتکاء به مردم بوده است. امام رحمه الله نه تنها به مردم اعتقاد داشتند، بلکه به قدرت آنان نیز ایمان داشتند و در این رابطه می‌فرمودند، فقط به وسیله مردم می توان مشکلات را حل کرد و ما به وسیله مردم توانستیم انقلاب اسلامی را شکل دهیم و جنگ تحمیلی را پشت سر بگذاریم . به وسیله ی مردم از فتنه های سبز و سرخ و سیاه عبور کردیم و امروز هم به وسیله ی مردم بایستی از تحریم‌ها نجات پیدا کنیم و از مشکلات اقتصادی عبور کنیم.

فریادرس در نهایت اظهار داشت: بسیج به معنای استفاده از قدرت و توان مردم برای حل مسائل مردم است. این اصل راهبرد امام راحل و رهبر انقلاب بوده و در قرآن نیز قابل استباط است .بسیج یعنی اراده هایی که در کنار هم قرار گرفتند تا بتوانند آن هدف متعالی را محقق کنند.

خبرنگار: شهبازی و احمدلی

عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی