پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۱۲
|
کد خبر: ۱۶۶۹
شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، به میزبانی همدان برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا(پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا)، شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، با حضور مسؤولین استانی، شهرستانی و رؤسای مراکز استان‌ها، در هتل بین‌المللی باباطاهر برگزار شد.

در این اجلاس کامران گردان، نائب رئیس مجمع مشورتی و رئیس شورای اسلامی شهر همدان، اظهار داشت: وجود ۱۲۰ هزار نفر به عنوان اعضای شوراها و منتخب مردم، در سراسر کشور سرمایه بسیار بزرگی است، چرا که این افراد برای رفع مشکلات مردم انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: وجود چالش‌هایی همچون استمرار تفکر از بالا به پایین، فقدان مدیریت هماهنگ شهری، عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود، فقدان قوانین مؤثر به ویژه در حوزه حمل و نقل، بازآفرینی شهری و توانمند سازی بافت‌های ناکارآمد شهری، چالش‌های درآمدی و فقدان درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و تضعیف روزافزون جایگاه شوراها سبب شده است تا شوراها نتوانند کارکرد واقعی خود را نشان دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: مهم‌ترین راه برون رفت از شرایط موجود، توجه به جایگاه مدیریت شهری و تعامل مؤثر مردم در اداره امور شهرها است. همچنین ساماندهی نیروهای شهرداری‌ها یک ضرورت بدیهی است، چرا که باید امنیت شغلی کارکنان مورد توجه قرار گیرد.

گردان عنوان کرد: شورای اسلامی و شهرداری شهر همدان مجری اقدماتی از جمله رایگان نمودن عوارض احداث هتل، برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده، توجه ویژه به حوزه گردشگری و توجه ویژه به کارآفرینی و کسب و کار شهری بوده است.

در ادامه این اجلاس عباس صوفی، شهردار همدان، با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها بیان کرد: جمعیت شهرنشینی دنیا ۶۰ درصد و جمعیت شهرنشینی ایران ۷۳ درصد است و روزانه بدون بروزرسانی قوانین، به فضای شهرنشینی افزوده می‌شود.

وی گفت: اگر مسؤولین به دنبال خدمات برای مردم هستند، خدمات به منابع مالی احتیاج دارد؛ با توجه به وظایف سنگینی که بر عهده شهرداری‌ها است، خواسته ما این است که از سوی مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری به حوزه شهرداری‌ها شود.

شهردار همدان ادامه داد: باید آماری در خصوص رضایت‌مندی مردم از عملکرد شهرداری‌ها و توجه به این حوزه گرفته شود؛ شهرداران نباید دغدغه درآمدها را داشته باشند، بلکه باید به فکر کار و برنامه‌ریزی باشند.

وی افزود: خواهشمندیم مسؤولین به طور جدی مسأله مدیریت شهری و درآمد پایدار شهری را در دستور کار قرار دهند؛ چرا که توجه به این موضوع می‌تواند اوضاع کشور را در حوزه مدیریت شهری سر و سامان دهد.

خبرنگار: معتمد 
عکاس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی