پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۶۱
|
کد خبر: ۱۶۷۰
استاندار همدان در اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها:

در حوزه شهری، باید به بخش خصوصی توجه کرد

سید سعید شاهرخی اظهار داشت: در راستای حل مشکلات می‌توان از راهکارهای متعددی مثل توجه به بخش خصوصی در حوزه طرح‌های شهری استفاده کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا(پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا)، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان، در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، در هتل بین‌المللی باباطاهر بیان کرد: وجود قدمت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعدد در همدان سبب شد، که در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شود و میزبان دو رویداد آسیایی و بین‌المللی باشد.

وی گفت: در انقلاب اسلامی، که چهلمین سالگرد آن را سپری می‌کنیم، مردم انقلابی این شهر بسیار نقش آفرینی کردند؛ بیش از ۸ هزار شهید گران‌قدر را در جریان جنگ، به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

شاهرخی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا، در حال فعالیت هستند؛ که این امر نشانگر تحقق مردم سالاری دینی در کشور است.

استاندار همدان عنوان کرد: در حوزه خدمات شهری به صورت عام، مشکل جدی وجود دارد؛ مسیر اصلی برای خدمت به مردم، طرح‌های جامع و تفضیلی شهرها است، این طرح‌ها حاصل فکر، اندیشه و استانداردهایی است، که جمع بندی شده و برای اجرا در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهرداری ها همیشه در اجرا با چالش مواجه هستند؛ دلیل اصلی آن نیز، محدودیت مالی است. اگر خدمات در چارچوب و اصول علمی نباشد، نمی توان خدماتی ارزنده و در شأن مردم ارائه داد.

شاهرخی ادامه داد: کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ که فلسفه وجودشان در قانون، باید جلوگیری از تخلف باشد، گاهاً شاهد هستیم که به قتله‌گاه ضوابط شهرسازی تبدیل می‌شوند.

وی عنوان کرد: برخی از راه‌حل‌ها در درون شهرها و در دست شوراهای اسلامی و بخشی از آن نیز وابسته به تغییر در قوانین شهرداری است. این جلسات باید در راستای ارائه ایده‌هایی به منظور برداشتن موانع مدیریت شهری باشد.

استاندار همدان اظهار داشت: برای مدیریت شهرها نباید به فروش جوارح شهر روی آوریم، اعضای شورا شهر علاوه ‌بر جلوگیری از این موضوع، باید در تدوین لایحه عوارض شهری دقت کنند و به دنبال منابع جدید باشند.

وی افزود: در این راستا می‌توان از راهکارهای متعددی مثل توجه به بخش خصوصی در حوزه طرح‌های شهری استفاده کرد؛ میادین بار، مجتمع‌های مختلف، ایستگاه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و ترمینال‌های مسافربری از جمله طرح‌هایی است که می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

شاهرخی گفت: یکی دیگر از مشکلات فعلی، عدم استفاده درست از منابع موجود است؛ همچنین عدم ثبات در مدیریت شهری می‌تواند لطمه بسیار جدی به این حوزه وارد کند.

استاندار ضمن تشکر از مسؤولین شهرداری و شورای شهر همدان، تأکید کرد: استفاده بهینه از نیروهای توانمند و آموزش آنها را نباید فراموش کرد؛ چرا که این امر در جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرداری حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: باید اولویت‌ها را رعایت کنیم و با توجه به محدودیت منابع، پروژه هایی را انتخاب و روی آنها هزینه کنیم، که بیشترین سود را به مردم می‌رساند.

 

خبرنگار: معتمد 
عکاس: امامی

 

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی