پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۹۶
|
کد خبر: ۱۶۷۲
رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهر مراکز استان ها؛

تورم نظام گسیخته، در کمین شهرداری‌ها است

محسن هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: موضوع مهمی که ممکن است در اواخر امسال یا سال آینده با آن برخورد داشته باشیم، تورم نظام گسیخته ای است که می تواند بعد از این اتفاقات اقتصادی اخیر، برای شهرداری ها حادث شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا(بسنا)، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهر مراکز استان ها و رئیس شورای شهر تهران، در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان ها، که در هتل باباطاهر همدان برگزار شد، گفت: مجلس تا حدود بیست سال پیش تنها نماد مردم سالاری در کشور بوده است ولی امروز مجلس تنها نماد نیست و ما شوراهای شهر و روستا را داریم که با عظمتی که دارند، نماد مردم سالاری دینی محسوب می شوند.

رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهر مراکز استان ها افزود: وضعیت کنونی کشور به خصوص مدیریت شهری، وضعیت خطیر و دشواری است و چالش های همزاد مدیریت شهری، مشکلاتی را به وجود می آورد که باید با هم افزایی و هم فکری از آن عبور کنیم. از مشکلاتی که دراین رابطه به وجود آمد می توان به قانون منع استفاده از بازنشستگان و لایحه ی ارزش افزوده اشاره کرد که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: کارآمدی ما در شهرها عمدتا از کارآمدی در تعمیم می آید؛ اگر در مجلس شورای اسلامی قوانین محکم و بدون تفسیر را در اختیار ما قرار دهند، که بتواند درآمد پایداری را ایجاد کند، می توانیم مدیریت جامع یکپارچه شهری را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: موضوع مهمی که ممکن است در اواخر امسال یا سال آینده باآن برخورد داشته باشیم؛ تورم نظام گسیخته ای است که می تواند بعد از این اتفاقات اقتصادی اخیر، برای شهرداری ها حادث شود؛ متأسفانه حساسیتی در دولت و شهرداری ها درخصوص این موضوع وجود ندارد و نتیجه آن بالارفتن هزینه ها و همچنین نامشخص بودن تکلیف ارز دریافتی شهرداری ها است.

هاشمی رفسنجانی افزود: اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران انتظارات مضاعفی از شهرداری ها وجود دارد و از ما خواسته می شود که اقدامات اصلاحی تعدیل نیرو داشته باشیم، که برای شهرداری ها دراین شرایط اقتصادی کشور، اقدام بسیار سختی است که بتوانند در بعد تعدیل ساختار نیروی انسانی کار کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: کشور ما در شرایطی قرار دارد که دچار بحران کاهش اعتماد عمومی است و مردم به تصمیمات ما اطمینان کامل و قطعی ندارند؛ وجود معضلاتی مثل مفاسد اقتصادی، حقوق های نجومی و به وجود آمدن شکاف بین مردم و مدیران باعث شده است سرمایه های اجتماعی کاهش پیدا کند و عبور از مشکلات را برای ما دشوار کند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مسؤولان و جناح های سیاسی همه دست به انتقاد دارند و سیاه نمایی می کنند و کمتر کسی را می توان یافت که آنطور که لازم است از انقلاب اسلامی دفاع کند، همه کسانی که مسؤولیتی در این کشور دارند، منتقد نظام جمهوری اسلامی هستند؛ درصورتی که در گذشته این چنین نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید الویت همیشگی ما در شهرها خدمت رسانی به مردم و آرامشی که ازطریق خدمت رسانی به مردم به دست می آید، صیانت از فرهنگ دینی و ملی، حل آسیب های اجتماعی و سلامت مردم باشد؛ مسأله ترافیک، حمل و نقل، درآمد پایدار، ساختار شهرداری ها و مسائل منابع انسانی باید مورد توجه شوراها و شهرداری ها قرار بگیرد.

خبرنگار: حامدی 
عکاس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی