پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۹۴
|
کد خبر: ۱۶۷۸
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز ثبت نام بیستمین دوره عتبات دانشگاهی خبر داد و گفت: ثبت نام تا هجدهم آذرماه ادامه خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، از آغاز ثبت نام بیستمین دوره عتبات دانشگاهی از امروز در سایت www.labbayk.ir خبر داد.

وی ادامه داد: ثبت نام آغاز شده و تا هجدهم آذرماه ادامه خواهد داشت. سپس قرعه کشی انجام شده و ۲۱ آذرماه نتیجه قرعه کشی از طریق سایت و پیامک اطلاع رسانی می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: امسال نیز اساتید، دانشجویان دختر، دانشجویان پسر، کارمندان دانشگاه و دانشجویان متأهل اعزام می شوند.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: این سفر از اول بهمن ماه سال جاری آغاز می شود، سه ماه ادامه دارد و ما تا یازدهم اردیبهشت ماه سال آینده اعزام خواهیم داشت.

وی گفت: در این دوره ۱۲ هزار نفر از دانشگاهیان اعزام می شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: هماهنگی با یکی از بانک ها برای ارائه وام عتبات به دانشجویان انجام شده است. ۳ میلیون تومان به هر یک از دانشجویان متأهل با کارمزد ۴ درصد و ۲ میلیون تومان به دانشجویان مجرد پرداخت می شود که طی ۱۸ ماه باید آن را بازپرداخت کنند.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان نیز به دانشجویان متأهل یک و نیم میلیون تومان و به دانشجویان مجرد یک میلیون تومان وام پرداخت می کند که دانشجویان بعد از پایان تحصیل آن را بازپرداخت می کنند.

حجت الاسلام فقیهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت ارزی که برای این سفر اختصاص داده شده ارز نیما است، ۳.۵ میلیون تومان هزینه سفر هوایی و ۲ میلیون هزینه سفر زمینی است.

وی ادامه داد: کاروان دختران مجرد هوایی خواهد بود که همراه با یک معینه اعزام خواهند شد. همچنین مداح مستقر در نجف و کربلا حضور دارد و اولین زیارت دانشگاهیان در نجف و کربلا با حضور مداح اهل بیت خواهد بود و وداع آنها نیز با حضور مداح است. هدایایی برای دانشجویان آماده شده که سجاده و چادر است که در این سفر به آنها اعطا می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: بیستمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات یک دوره طلایی است که هم تعطیلات میان ترم، ماه شعبان، ماه رجب، تعطیلات نوروز را در برمی گیرد و دانشجویان به خوبی می توانند از این فرصت استفاده کنند.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: برنامه های فرهنگی مختلفی برای دانشجویان پیش بینی شده و با توجه به اینکه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کمیت را فدای کیفیت نمی کند، برنامه های بسیار خوبی را برای دانشگاهیان پیش بینی کرده است. کاروان های دانشگاهی ویژگی منحصر به فرد خود را دارند و پس از سفر، برنامه زیارت قم برای کاروان ها برگزار می شود. در این دوره برنامه ریزی شده در قالب ۳۰۰ کاروان ۱۲ هزار نفر اعزام شوند.

وی افزود: روزانه ۴ کاروان اعزام خواهند شد و برای تعطیلات نوروز ظرفیت برای ۳ هزار نفر از دانشگاهیان پیش بینی شده که هم شامل دانشجویان متأهل و هم مجرد می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: همچنین پیشنهاد داده ایم سفر عتبات عالیات دانشجویان به ۸ روز افزایش یابد تا دانشجویان از مکان های بیشتری بازدید کنند.

وی ادامه داد: همچنین کاروان هایی به بنیاد نخبگان، تشکل های دانشجویی، دانشجویان ایرانی خارج از کشور اختصاص داده شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در سال ۹۶، ۱۹۱ هزار نفر برای سفر به عتبات ثبت نام کرده اند. ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر اعزام شده اند که بیشترین اعزام مختص دانشجویان متأهل بود. ۲۷ درصد کسانی که اعزام شده اند برای جشن ازدواج و ماه عسل سفر کرده اند.

وی ادامه داد: ۶۳۰ کاروان در سال ۹۶ اعزام شده اند که ۶۲ درصد و ۲ دهم کسانی بودند که برای اولین بار اعزام شده اند.

حجت الاسلام فقیهی به میزان تحصیلات دانشگاهیان اعزام شده به عتبات اشاره کرد و گفت: ۸ درصد کسانی که اعزام شده اند دارای تحصیلات مقطع کاردانی، ۴۸ درصد کارشناسی، ۳۱ درصد کارشناسی ارشد و ۱۳ درصد دوره دکتری بوده اند و همچنین سال گذشته ۲۳ هزار بسته فرهنگی توسط بانک طرف تعهد بین دانشگاهیان توزیع شد. ۳ هزار و ۶۱۰ دانشجوی دختر مجرد، ۳ هزار و ۵۰ دانشجوی پسر مجرد، یک هزار و ۴۰ نفر از اساتید در سال ۹۶ اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: نوزدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات با مشکلاتی از جمله نوسانات ارز و ویزا مواجه بود که امیدواریم بیستمین دوره به بهترین نحو انجام شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر