پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۶۳
|
کد خبر: ۱۶۸۴
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: اگر بخواهیم به کارنامه دانشگاه ها در دوران انقلاب نگاه کنیم، می بینیم که افتخارات و دستاوردهای قابل ملاحظه ای در حوزه های علم و دانش بدست آمده و خدمت بزرگی به نظام و انقلاب اسلامی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام مصطفی رستمی در نشست مشترک اساتید گروه معارف اسلامی و ائمه جماعات دانشگاه های استان هرمزگان در واحد بندرعباس دانشگاه آزاد، گفت: فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی سهمی مهم در پیشرفت و ترقی جوامع بشری داشتهبه گونه ای که امروز این فرهنگ به عنوان الگو در دیگر کشورهای اسلامی مطرح است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و امکانات دانشگاه های کشور افزود: اگر بخواهیم به کارنامه دانشگاه ها در دوران انقلاب نگاه کنیم، می بینیم که افتخارات و دستاوردهای قابل ملاحظه ای در حوزه های علم و دانش بدست آمده و خدمت بزرگی به نظام و انقلاب اسلامی شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه هر جامعه رشد و پیشرفتی دارد و جامعه دانشگاهی نیز از این حیث مستثنی نیست، تاکید کرد: کشور ایران در گذشته یک دهم درصد رشد علمی را داشت اماامروز یک و نه درصد تولید علم دنیا در ایران اتفاق می افتد.

رستمیبا اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: پیشرفت دانشمندان ایرانی و افزایش تولیدات علمی در حوزه های مختلف در آینده به جایی می رسد که دانشمندان خارجی برای یافته های علمی نیاز به زبان فارسی پیدا کنند و این مسئله باعث می شود تا این زبان به زبان اول در دنیا تبدیل شود.

ویپیشرفت تولیدات علمی درکشور را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در بخش های نانوو حوزه دفاعی به خودکفایی رسیده ایم به گونه ای که امروز جمهوری اسلامی ایران در اقتدار کامل قرار دارد و دشمنان را به عقب رانده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با طرح این سوال که آیا با این فعالیت ها به شرایط مطلوب رسیده ایم؟ گفت: قطعابه شرایط مطلوب نرسیده و فاصله داریم بنابراین باید با غنیمت شمردن این فرصت که به برکت اسلام و انقلاب ایجاد شده، تلاش کنیم تا به اهداف اصلی خود برسیم.

رستمی، نقش استادان گروه معارف در دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و افزود: استادان دروس معارف در امر تربیت دانشجویان باید بر اساس مبانی دینی عمل کنند و قشر جوان و آینده ساز کشور را با روحیه انقلابی و دینی پرورش دهند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست