پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۳۳
|
کد خبر: ۱۷۲۰
عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: مهارت های کارآفرینی عمدتا عمومی یا تخصصی می باشند؛ در بحث تخصصی آموزش، تنها تکیه بر دانشگاه ها نیست بلکه چراغ راهی می تواند باشد تا با شرکت در کارگاه ها و شایستگی ها ارتقا داده شود؛ زیرا ملاک کارآفرینی مدرک محوری نمی باشد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین زنگنه عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه بررسی اشتغال، کسب و کار و کارآفرینی در تکنولوژی آموزشی، که به همت انجمن علمی دانشجویی علوم تربیتی دانشگاه و در سالن اجتماعات شهید چیت سازیان دانشکده علوم انسانی برگزار شد، عنوان کرد: تکنولوژی فقط سخت افزار یا نرم افزار نیست، این دو، بخشی از تکنولوژی می باشند؛ بیشتر تاکید بر روش ها، ایده ها، تغییرات و نوآوری در حل مسائل آموزشی است؛ تکنولوژی آمورشی آن دسته از دانش ها و مباحث علمی است که می توان به کمک سخت افزار ها و ایده های نظام مند و برنامه مورد نظر را پیش برد.

وی اظهار داشت: در دانش تجزیه، تحلیل و نیازسنجی آموزشی تکنولوژی یک شایستگی است؛ استفاده از تجزیه و تحلیل ها در طراحی آموزشی به منظور حل مسائل و برآورده کردن نیاز ها است.

زنگنه خاطرنشان کرد: مهارت های کارآفرینی عمدتا عمومی یا تخصصی می باشند؛ در بحث تخصصی آموزش، تنها تکیه بر دانشگاه ها نیست بلکه چراغ راهی می تواند باشد تا با شرکت در کارگاه ها و شایستگی ها ارتقا داده شود؛ زیرا ملاک کارآفرینی مدرک محوری نمی باشد.

وی در ادامه تشریح کرد: کسب و کار به سه مدل تولید، ارائه خدمات، تجارت و فروش مطرح می شود، در کسب و کار های تولیدی ایده ای وجود ندارد و صرفا با کار بر روی سفارشات است. در حوزه ارائه خدمات نیز برگزاری کارگاه های آموزشی وجود دارد، همچنین در تجارت هم با دانش در حوزه های مرتبط به پیاده کردن برنامه ها پرداخته می شود.

زنگنه بیان کرد: کارآفرینی، کشف مسأله، خلق ایده و بررسی نیازهایی است که با روش های موجود برآورده نمی شود، در حقیقت کارآفرینی شکار فرصت هایی فراتر از منابع در دسترس است که بیش از منابع مالی، به زمان نیاز دارد.

این عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا در پایان مطرح کرد: مهارت های عمومی که هر کارآفرینی باید داشته باشد شامل ارتباط اثر بخش در راستای تحقق کارآفرینی، تبدیل ایده به محصول، ریسک پذیری، انتقاد پذیر بودن، تشخیص فرصت های کارآفرینی و موارد دیگر که تسلط بر آن ها نیاز هر کارآفرین است.

خبرنگار: حوائجی

عکاس : آقایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری