پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۰۵
|
کد خبر: ۱۷۲۳
رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در مراسم بزرگداشت هفته بسیج:

تشکیل بسیج، یک تصمیم استراتژیک بوده است

دکتر یعقوب محمدی فر بیان کرد: شجره طیبه ای که امام راحل (ره) از آن به عنوان بسیج یاد می کرد، یکی از پایه ها و ستون های اصلی انقلاب شد و نقش تاریخی خود را در تاریخ ایران، ایفا کرده و می کند، که حاصل حماسه ها و رشادت های آن زمان، وجود شهدا و جانبازان بی شمار است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در مراسم بزرگداشت هفته بسیج، که به همت پایگاه مقاومت شهید امینی، در سالن همایش های سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، با اشاره به حوزه بسیج و معنی آن اظهار داشت: تشکیل بسیج در تاریخچه خود، یک تصمیم استراتژیک بوده است.

وی بیان کرد: شجره طیبه ای که امام راحل (ره) از آن به عنوان بسیج یاد می کرد، یکی از پایه ها و ستون های اصلی انقلاب شد و نقش تاریخی خود را در تاریخ ایران، ایفا کرده و می کند، که حاصل حماسه ها و رشادت های آن زمان، وجود شهدا و جانبازان بی شمار است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر اینکه بسیج یک سازمان معنوی و مکتب انسان سازی و یک دانشگاه تربیتی است، بیان کرد: امروز می بینیم جامعه ای که در صدر انقلاب، دچار مشکلاتی شده بود و قسمت عمده آن را با کمک بسیج حل کرد، امروز نیز جامعه به کمک و حمایت بسیج نیاز دارد.

وی عنوان کرد: جامعه امروز بیش از هر چیزی به تکیه به مردم، وحدت و همدلی نیاز دارد و لذا بسیج می تواند کارکرد تاریخی خود را در این زمان اجرا کند. بنده به عنوان نماینده کوچکی در این دانشگاه افتخار می کنم، که تعداد زیادی بسیجی، ایثارگر و آزاده از همکاران ما هستند.

محمدی فر اظهار داشت: امروز شیوه جنگ مثل سال های 58 تا 67 نیست. با توجه به اینکه جهان را کفر و استکبار فراگرفته است، باید همگام، یکدل و همصدا به جنگ با مشکلات برویم.

وی گفت: همان‌طور که تجربه نشان داده است، هر زمانی که مردم با هم تعامل داشتند، بر بزرگترین مسائل و مصائب، فائق آمده اند. جامعه ایران امروز نیازمند اتحاد و همدلی در راستای رسیدن به آرمان های بلند انقلاب است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: انقلاب ایران، انقلابی با زمینه فرهنگی بود. بنابراین کشور نیازمند همدل و همصدا بودن مردم است و باید منافع ملی کشور را به عنوان یک اصل اساسی قرار دهیم تا بتوانیم از گزند دشمن، به خصوص در خاورمیانه در امان بمانیم.

وی افزود: امیدوارم این مراسم، که گرامیداشت مقام بسیج و بسیجیان است، برای ما یادآور جایگاه مهم این افراد در اجتماع باشد.

دکتر محمدی فر بیان کرد: با یک روز و یک مراسم، نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم، اما به هر حال می توانیم بگوییم که وظیفه حداقلی را که داشته ایم، به جا آورده ایم. امروزه که بحث جنگ نرم و نفوذ مطرح است، اتاق های فکر استراتژیک اهمیت پیدا می‌کند و ما باید با جنگ نرم، نرم برخورد کنیم.

وی در نهایت عنوان کرد: در جنگی که اتفاق افتاده است، فرهنگ ما آماج حملات است؛ پس باید مراقب آن باشیم. در غیر این صورت آسیب خواهیم دید و احتمال دارد یک کشور با تغییرات فرهنگ، سرنوشت دیگری پیدا کند.

خبرنگار: رحیمی

عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست