پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۷۳
|
کد خبر: ۱۷۲۴
سید ابوالفضل کاظمی در دانشگاه بوعلی سینا:

هیچ کدام از شهدا جناحی نبودند و به جناح ها توهین نمی‌کردند

فرمانده گردان میثم و راوی کتاب کوچه نقاش ها تصریح کرد: کار برای خدا زینت است، یکی از بازی‌هایی که دشمن با ما کرده است، جناحی بازی و چپ و راستی بودن است. هیچ کدام از شهدا جناحی نبودند و به جناح ها توهین نمی‌کردند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، سید ابوالفضل کاظمی، فرمانده گردان میثم و راوی کتاب کوچه نقاش ها در مراسم بزرگداشت هفته بسیج، که به همت پایگاه مقاومت شهید امینی، در سالن همایش های سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: حدود 300 صفحه از این خاطرات را باد برد و باقی آن کتابی تحت عنوان "کوچه نقاش ها" چاپ شد.

 

کاظمی گفت: کوچه نقاش ها در محله جنوب شهر تهران، در خیابان ری، روبروی میدان قیام و بین دو حسینیه همدانی های مقیم تهران واقع است. بنده که 63 ساله هستم، در این کوچه به دنیا آمدم و خانه پدری ما پس از 77 سال در حال حاضر به تکیه سادات تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: از جهت جغرافیایی یزد و کاشان دارالمومنین ایران هستند و در تهران به خیابان خراسان، دارالمومنین تهران می گویند. هیأت های آن موقع تهران مثل اتفاقیون، پیرعطا، فاطمیون و بنی فاطمه از این منطقه شروع به کار کرده اند.

 

کاظمی اضافه کرد: حضرت آقا هر روز، بعد از نماز ظهروعصر و صرف غذا، به مدت 30 الی 40 دقیقه به مطالعه کتاب های دفاع مقدس می پردازند. بعد از چاپ کتاب کوچه نقاش ها، ایشان لطف کردند، در نمایشگاه مصلی، در قسمت نمایشگاه هنری، کتاب کوچه نقاش ها را خواندند.

 

فرمانده گردان میثم در زمان دفاع مقدس بیان کرد: با علمایی مثل حاج اسماعیل دولابی، آقای سید مهدی طباطبایی، محمد آقای بروجردی، فومنی و حاج احمد آقای متوسلیان هم محل بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بیشتر دانشجویان به گردان عمار می رفتند، که در تنگه ابوقریب چهل و هشت ساعت محاصره شدند. آقا رضا یزدی که در حال حاضر فرمانده سپاه تهران است، در آن زمان فرمانده گردان عمار بود. اکثر بچه ها از ارادتمندان استاد اخلاق، سید مهدی طباطبایی،حاج علی اصغر هرندی، حق شناس و مجتهدی بزرگ بودند.

 

راوی کتاب کوچه نقاش ها بیان داشت: لغت داش مشتی صدها ساعت صحبت دارد. در حال حاضر مسعود ده نمکی در طول یک سال و نیم پنج بار با مقام معظم رهبری دیدار کرده و قصد دارد زندگی شهید طیب را در قالب فیلم بسازد، ولی نظر حضرت آقا روی ساخت سریال است.

 

وی گفت: کار برای خدا زینت است، یکی از بازی‌هایی که دشمن با ما کرده است، جناحی بازی و چپ و راستی بودن است. هیچ کدام از شهدا جناحی نبودند و به جناح ها توهین نمی‌کردند.

 

کاظمی ‌درباره اهمیت رزق حلال و دعای پدر و مادر گفت: هر روز عرصه‌ امتحان الهی است اما مسأله‌ اصلی بر سر رزق حلال است؛ همان‌طور که مصطفی چمران را رزق حلال تبدیل به مصطفی چمران کرد. کسی با رزق غیر حلال نمی‌تواند عاقبت‌بخیر شود.

 

وی در نهایت اظهار داشت: مشکل‌ دنیای امروز گم شدن جایگاه پدر و مادر است و‌‌ پدر و مادرها کم کم فراموش می‌شوند؛ اگر کسی به جایی برسد از دعای پدر و مادر است. هر‌کسی که در مسیر اهل بیت برود و به امیرالمومنین اقتدا کند، موفق است و ما باید در عمل کاری کنیم که شرمنده شهدا نشویم.

 

خبرنگار: میرزایی و رحیمی

 

عکس: امینی

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر