پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۵۰
|
کد خبر: ۱۷۲۶
دکتر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با صدور پیامی، فرارسیدن 16آذر، روز دانشجو را به همه دانشجویان به ویژه جامعه دانشگاهی بوعلی‌سینا تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، متن کامل پیام دکتر محمدی‌فر به مناسبت روز دانشجو به شرح ذیل است:

﴿يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ﴾ (المجادله)

شانزدهم آذرماه هرسال، یک نقطۀ عطفِ منحصربه‌فرد برای جامعۀ دانشگاهی و نیز ملت فرهیخته و متمدن ایران است. این مناسبتِ بزرگ تاریخی که سال‌هاست در حافظۀ تاریخی مردم ایران ثبت شده، در عصر کنونی، نقش ویژه‌ای را در پیشتازی و پیشگامی جامعۀ دانشگاهی در مسیر تحقق آرمان‌های امام راحل(ره)، و نیل به استقلال، آزادی و پیشرفت و توسعۀ روزافزون ایران، در سایۀ رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدّ ظله العالی)، ایفا می‌کند.

روز دانشجو نماد حق‌طلبی و استعمار‌ستیزی جامعۀ علمی ایران، یعنی دانشجويان آزاداندیش و آزادی‌خواه در برابر سایۀ شوم استبداد و استکبار بیگانگان است. این روز تاریخی، يادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های دانشجوياني است كه تا پای جان در مقابل نظام سلطه و استعمار ایستادگی كردند و برگی زرین را در دفتر تاریخ آزادگی و ظلم‌ستیزی ملت بزرگ ایران رقم زدند و تا ابد به یادگار گذاشتند.

بی‌تردید دانشجویان گرانقدر ایران اسلامی، یکی از مهمترین عوامل شکوفایی و رشد اقتصادی و بالندگی مولفه‌های فرهنگی در جامعه هستند. حضور پررنگ قشر دانشجو در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی؛ با روحیۀ حق‌طلبی، پرسشگری و علم‌آموزی می‌تواند افق‌های علمی و اجتماعی کشورمان را تا دوردست‌ها روشن و نمایان کند. از همین رو انتظار می‌رود دانشجویان با استمداد از مبانی اصیل اسلامی و با نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای امام راحل(ره) و بیانات مقام معظم رهبری(مدّ ظله العالی) در راستای تحقق اهداف انقلاب و رشد و تعالی جامعه و رسیدن ایران به اوج اقتدار و شکوه، گام بردارند.

اينجانب فرا رسيدن روز دانشجو را به آحاد جامعه دانشگاهي ایران، به‌ویژه همکاران و دانشجويان فرهیخته و بافرهنگ دانشگاه بوعلی‌سینا صميمانه تبريك و تهنيت عرض مي‌نمايم. امید است که دانشجویان عزیز با استعانت از تفکرات ارزنده و روشنگرانۀ اسلامي و نیز با بهره‌گيري از استعدادها و ظرفیت‌های ارزندۀ خويش، در عرصه‌هاي مختلف علمي، اجتماعي، سياسي و... حضوري فعالانه داشته باشند و در راه عزت و بالندگي كشور، از هيچ كوششي فروگذار ننمايند و در سايۀ همدلي، اتحاد و مجاهدت علمي بيش از گذشته براي تحقق توسعۀ همه‌جانبه و پايداري كشور گام بردارند. توفیقات روزافزون همۀ شما را از خداوند منان خواستارم.

دکتر یعقوب محمدی‌فر

15 آذر 1397


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست