پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۰۲
|
کد خبر: ۱۸۲۹
آیت‌‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از یک دوره بیماری، دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا‌، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

وی به دلیل تشدید بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، متولد 1327 در شهر نجف اشرف و از شاگردان برجسته شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر بود.

پدر ایشان آیت‌الله سیدعلی حسینی شاهرودی از اساتید حوزه علمیه نجف محسوب می‌شد. آیت‌الله شاهرودی در نجف از محضر امام خمینی(ره) و آیت‌الله خویی نیز بهره‌مند شده بود.

از دیگر مسئولیت‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی می‌توان به تاسیس و ریاست مجلس اعلای عراق، عضویت در فقهای شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و ریاست شورای حل اختلاف قوا اشاره کرد.

خبر تکمیلی از فوت آیت الله هاشمی شاهرودی

کاظمی رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء گفت: اتفاق جدیدی نیفتاده است و حال ایشان همانند چند روز گذشته است و ایشان در قید حیات و زیر دستگاه هستند.

وی افزود: همین الان از ای سی یو آمده‌ام. حالشان مثل دیروز است که زیر دستگاه مراقبتی بودند امروز هم همین طور است.

کاظمی تصریح کرد: من خبر فوت ایشان را تکذیب می کنم. برای شفای ایشان دعا کنیم. بار اولشان نیست که در ای سی یو بستری می شوند. البته قبول داریم که این دفعه حالشان وخیم تر است؛ اما هم در قید حیات هستند و هم زیر مانیتور مراقبتی اوضاع‌شان رصد می شود.

به گزارش بسنا و به نقل از تسنیم، این در حالی است که ساعتی پیش، یکی از اعضای تیم پزشکی آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی از لحاظ پزشکی "امکان حیات ندارند"، اما خبر فوت ایشان را باید خانواده ایشان اعلام کنند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست