پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۴۷
|
کد خبر: ۱۸۶۶
دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، گزارش جامع خدمات بیمه ای، بهداشتی و درمانی دانشجویان دانشگاه، اعم از دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی، در سال تحصیلی 98-97 که با هماهنگی و پیگیری های حوزه دانشجویی فراهم گردیده و در حال ارائه سرویس به دانشجویان می باشد را ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، گزارش جامع خدمات بیمه ای، بهداشتی و درمانی دانشجویان دانشگاه، اعم از دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی، در سال تحصیلی 98-97 که با هماهنگی و پیگیری های حوزه دانشجویی فراهم گردیده و در حال ارائه سرویس به دانشجویان می باشد را ارائه کرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی در بیمارستان فوق تخصصی قلب فرشچیان برای دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا گفت: به موجب قرارداد منعقده فی مابین دانشگاه و بیمارستان فرشچیان، در سال تحصیلی جاری کلیه دانشجویان دانشگاه در تمامی ساعات شبانه روز و در مواقع نیاز، می توانند صرفا با اخذ معرفی نامه از خوابگاه دانشجویی یا حوزه مدیریت دانشجویی، به مرکز اورژانس این بیمارستان مراجعه نمایند و به صورت رایگان پذیرش گردیده و از خدمات سرپایی واحد اورژانس که شامل معاینه توسط پزشک اورژانس، انجام تزریقات، سرم تراپی، پانسمان، آزمایشات و تهیه نوار قلب بهره مند گردند.

دکتر نقدی اضافه کرد: به موجب همین قرارداد دانشجویان ورزشکار(غیر بیمار) نیز به منظور دریافت گواهی تایید سالمت جسمانی جهت ارائه در میادین و مسابقات ورزشی، صرفا با اخذ معرفی نامه از حوزه مدیریت دانشجویی به واحد درمانگاه بیمارستان مراجعه و به صورت رایگان توسط پزشک متخصص قلب و عروق درمانگاه معاینه گردیده و گواهی تایید سالمت جسمانی دانشجو اخذ می گردد. همچنین در صورت تشخیص پزشک، نوار قلبی، اکوی قلب و سایر سرویس های درمانگاه قلب، به صورت رایگان و صرفا با ارائه معرفی نامه دانشگاه انجام می گردد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به موجب همین قرارداد، پزشک واحد اورژانس بیمارستان به عنوان پزشک معتمد دانشگاه معرفی گردیده و لذا کلیه مدارک و مستندات پزشکی دانشجویان صرفا با ارائه معرفی نامه از حوزه مدیریت دانشجویی توسط پزشک اورژانس به صورت رایگان بررسی و تایید می گردد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا ضمن تشریح خدمات بهداشتی- درمانی در مرکز بهداشت دانشگاه، عنوان کرد: هم اکنون این مرکز تحت مدیریت دفتر مشاوره و سلامت دانشگاه، سرویس های بهداشتی و درمانی ارائه می نماید.

وی در ادامه به شرح خدمات بیمه ای ارائه شده به دانشجویان پرداخت و گفت: مطابق مقررات صندوق رفاه دانشجویان، همه ساله دانشگاه ضمن عقد قرارداد با شرکت های بیمه و پرداخت یک جای حق بیمه حوادث، کلیه دانشجویان فعال به تحصیل را در ابتدای سال تحصیلی و دانشجویان ورودی بهمن را از زمان ورود به مدت یک سال نسبت به پرداخت هزینه های درمانی، نقص عضو و فوت ناشی از حوادث غیر قهری بیمه می نماید. ضمنا سقف تعهدات قرارداد بیمه حوادث در سال جاری بابت جبران خسارت هزینه های پزشکی ناشی از حوادث به ازای هر دانشجو تا مبلغ 50,000,000 ریال و بابت خسارت نقص عضو یا فوت هر نفر مبلغ 200,000,000 ریال می باشد که دانشجویان حادثه دیده با ارائه معرفی نامه دانشگاه به شرکت بیمه گر از مزایای بیمه ای فوق برخوردار می گردند.

نقدی افزود: برحسب همین قرارداد، جهت کلیه دانشجویان متقاضی انجام پروژه در مراکز خارج از دانشگاه، شامل تمامی نهادها، سازمان ها، ادارات، شرکت های دولتی و غیر دولتی، در حوزه مدیریت دانشجویی معرفی نامه بیمه حوادث صادر می گردد.

وی در ادامه خدمات بیمه ای ارائه شده به دانشجویان، به ارائه دفترچه بیمه خدمات درمانی به دانشجویان غیر ایرانی اشاره کرد و گفت: مطابق مقررات سازمان امور دانشجویان وزارت علوم جهت کلیه دانشجویان غیر ایرانی از محل اعتبارات بورسیه دانشجویان خارجی دفترچه سلامت با اعتبار یک ساله صادر گردیده و در طول سنوات تحصیل نامبردگان تمدید می گردد.

خبرنگار: اسماعیلی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست