پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۴
|
کد خبر: ۱۸۶۸
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری با اشاره به عزم جوانان در بکارگیری فناوری‌های علمی کشور گفت: امروزه شاهد نمونه‌های مطلوبی از تلاش‌ جوانان در هدف‌گذاری فعالیت‌های علمی کشورمان هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران ضمن تشکر از محققان، واحدهای دانشگاهی و سازمان‌ های پژوهشی جهت ایجاد و تقویت همکاری‌ های مشترک بین دانشگاه‌ ها و دستگاه‌ های اجرایی و ایجاد فرصت هم‌افزایی بین دانشجویان و اساتید اظهار داشت: آنچه امروز در حوزه‌ های علمی و پژوهشی انجام می‌گیرد یکی از مصادیق بارز خواستن توانستن است.

وی افزود: در جریان شکل‌ گیری محدودیت‌ ها و عدم همکاری برخی کشورها در به کارگیری فناوری‌ های علمی کشور، اراده جوانان و محققان کشور بر آن شد تا با تکیه بر توانایی‌ های خود، تکنولوژی‌ های مورد نیاز را به ثمر برسانند.

وزیر علوم با بیان اینکه امروزهشاهدنمونه‌های مطلوبی از تلاش جوانان در هدف‌گذاری فعالیت‌های علمی کشورمان هستیم، به ساختماهواره‌هااشاره کرد و ادامه داد: این ماهواره‌ها در پایش و سنجش بسیاری از اطلاعاتموردنیاز جامعه و در اختیارقراردادنآن به دستگاه‌های اجرایی بسیار مؤثر هستند که درنوعخود اقدام پیشرفته و مهمی است.

غلامی تصریح کرد: تلاش محققان و پیشرفت‌ های علمی امروزه جمهوری اسلامی ایران را در رده‌ های برتر منطقه و جهان قرارداده و به دلیل بومی‌ شدن و شکل‌ گیری این دانش در بین اساتید کشور، در آیندهشاهددستاوردهای بیشتر و قوی‌تری خواهیم بود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست