پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۷۸
|
کد خبر: ۱۸۸۲
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تشریح کرد:

بسته های مهارتی و دانش، با فضای واقعی کسب و کار فاصله زیادی دارند

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ایجاد مراکز بین بخشی مشاوره شغلی در واحدهای دانشگاه پیام نورخبرداد و گفت: در حال حاضر بسته های مهارتی و دانش با فضای واقعی کسب و کار فاصله زیادی دارند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش بسنا، دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در نشست امضای تفاهم نامه همکاری سازمان فنی و حرفه ای با دانشگاه پیام نور طی یکی دو سال گذشته موضوع مهارت آموزی در دانشگاه ها به عنوان یک رویکرد جدی هم در وزارت علوم به عنوان متولی آموزش های رسمی و هم در سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی ارائه آموزش های مهارتی و غیررسمی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه نمی توانند به همه شایستگی ها و ویژگی های کسب و کار و اشتغال پذیری مجهز شوند، تاکید کرد: متاسفانه بسته های مهارتی و دانش با فضای واقعی کسب و کار فاصله بسیار زیادی دارد. به همین منظور هدف از انعقاد این تفاهم نامه تدوین بسته آموزشی مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و ماموریت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی است که این ماموریت ها در جریان این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جدی ترین طرح توانمندسازی اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی طی دو سال گذشته را تدوین طرح های کارورزی و کارآموزی عنوان کرد و افزود: در قالب ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان، این افراد در یک نظام برنامه ریزی متفاوت از واحدهای دانشگاهی با صلاحیت های شغلی آشنا می شوند.

پاک سرشت از اعلام آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای تدوین بسته آموزش مهارتی متناسب با نیاز شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با همکاری نظام آموزش عالی و دانشگاهها خبر داد و گفت: امروز یکی از گروه های هدف اشتغال در کشور که باید با جدیت با آن پرداخته شود بحث اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است تا در فضای غیرآکادمیک ضمن جستجوی علاقه مندی، سطح مهارت های خود را برای ورود به بازار کار ارتقا دهند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: یکی از مشکلات دانشجویان این است که نمی دانند در فضای دانشگاهی چطور باید از طرح های توانمندسازی اشتغال خود آگاهی پیدا کنند و همچنین به چه مراکزی مراجعه کنند. از این رو در نظر داریم با برنامه ریزی و همکاری با دانشگاه پیام نور، مراکزی که ارتباط سیستماتیک با کاریابی ها، آموزشگاههای فنی و حرفه ای و آموزشگاهها دارند، تحت عنوان دفاتر و مراکز بین بخشی مشاوره شغلی در دانشگاهها ایجاد کنیم تا محلی برای مراجعه دانشجویان و کسب مشاورهای ورود به بازار کار باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور با توجه به شبکه گسترده آموزش از راه دور و مزیت های بالای آموزش الکترونیک، ظرفیت بهره مندی از طرح های توانمندسازی دانشجویان را دارد. ضمن اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای می تواند از ظرفیت ها در زیرساخت های آموزشی این دانشگاه استفاده کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست