پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۳۷
|
کد خبر: ۱۸۸۷
سید هاشم الحیدری فعال فرهنگی و سیاسی کشور عراق اظهار داشت: انقلاب اسلامی مهم ترین زمینه برای ظهور حضرت حجت است؛ انقلاب فقط معنویت نیست بلکه پیشرفت نیز است و باید به طور کامل معرفی شود، پیشرفت آن نیز بر عهده شما اساتید می باشد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه بوعلی سینا که با موضوع تاثیر انقلاب اسلامی بر منطقه، در سالن جلسات فجر ساختمان مرکزی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری فعال فرهنگی و سیاسی کشور عراق اظهار داشت: انقلاب اسلامی مهم ترین زمینه برای ظهور حضرت حجت است؛ انقلاب فقط معنویت نیست بلکه پیشرفت نیز است و باید به طور کامل معرفی شود، پیشرفت آن نیز بر عهده شما اساتید می باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نگاهی بیرونی و داخلی دارد؛ نگاه داخلی، مشکلات و اختلافات سیاسی و جناحی است، افرادی که با این دید به انقلاب نگاه می کنند قطعا آن را سبک خواهند شمرد؛ اما نگاه از بیرون، نگاهی از جانب جبهه مقاومت است و در طول زمان غیبت کبری انقلاب اسلامی قطعا بی نظیر است.

فعال فرهنگی و سیاسی کشور عراق گفت: ایرانیان انقلاب را از درون شناخته و آن را ساخته اند؛ خون شهدا نیز آن را تعالی بخشید؛ در این دنیای ظلم و وحشت و در دنیایی که آمریکا و اسرائیل و وهابیت حضور دارند که ۴۰ سال از انقلاب گذشته، معجزه است.

وی با تاکید بر اینکه اساتید باید گفتمان جدید و عمیقی به انقلاب داشته باشند، افزود: بعد از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ این انقلاب نقطه حق در جهان بود زیرا اسلام در ایران به عنوان یک دولت و حکومت مطرح شد؛ تمام نعمت تنها اتکا کردن به نماز و زیارت و برپایی اربعین و...نیست بلکه طبق نگاه قرآنی حاکمیت اسلام است که این تنها در ایران محقق شده است.

الحیدری تشریح کرد: مهمترین نگاه به این انقلاب در کنار نگاه های سیاسی و اقتصادی، نگاه دینی و اعتقادی است؛ ما به جغرافیای اعتقادی همان نگاه اسلام قائل هستیم، پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب ۸۲ درصد از مردم در انتخابات مشارکت می کنند درحالیکه این آمار در کشوری مثل آمریکا کمتر از ۵۰ درصد است.

وی بیان کرد: در هر زمان دو جبهه حق و باطل داریم؛ در جنگ سوریه با تکفیری ها زمانی پیش آمد که ۹۵ درصد از این کشور به دست داعش افتاده بود، همه سران نظامی این کشور را تمام شده خواندند در صورتی که مقام معظم رهبری اجازه تسلیم را ندادند؛ ایشان امروزه رهبر واقعی جبهه حق و مقاومت هستند.

الحیدری گفت: نقشه داعش نبش قبر حرمین بود و اگر اجرا می شد فتنه ای بزرگ رخ می داد، اما همین سلیمانی ها و حججی ها مقابل آن ها ایستادگی کردند؛ این امری بس مقدس است؛ حشدالشعبی عراق نیز با فتوای آیت الله سیستانی و مدیریت و تجربه مردان شما و جوانان عراقی تشکیل شد.

وی به نقل از سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان گفت: موفقیت ما همین ولایت و رهبری آیت الله خامنه ای است؛ اگر انقلاب نبود با این حجمه های تهاجم فرهنگی، پیشرفت های امروزه میسر نمی شد.

این فعال فرهنگی و سیاسی کشور عراق در پایان یادآور شد: نظام ولایت پیشرفت است، کشور های حوزه خلیج فارس کشورهای اقتصادی و صنعتی نیستند؛ اگر نفت آن ها تمام شود به دوران قبل خود برمی گردند، ولایت بدون مردم کافی نیست؛ این ولایت با خون، بصیرت و استقامت محقق می شود.

خبرنگار: حوائجی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست