پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۰۶
|
کد خبر: ۱۹۵۱
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد:

کشاورزان گنج ساکنان کره زمین هستند

آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: به فرموده امام صادق(ع)، کشاورزان گنج‌ ساکنان کره زمین هستند؛ اگر کشاورزان و شغل کشاورزی نباشد همه گرسنه می‌مانند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا(بسنا)، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، در سی‌وسومین دوره برگزیدگان بخش کشاورزی استان همدان، که به همت سازمان جهاد کشاورزی و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسؤولین استانی و شهرستانی در سالن سرو دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، اظهار داشت: به فرموده امام صادق(ع)، کشاورزان گنج‌ ساکنان کره زمین هستند؛ اگر کشاورزان و شغل کشاورزی نباشد همه گرسنه می‌مانند.

وی بیان کرد: دشمنان به دلیل سلطه‌جویی خودشان آنزیم کشاورزی را بهم می‌ریزند؛ در گوشه ای از دنیا میلیون‌ها تن گندم را به دریا می‌ریزند و در گوشه دیگری از دنیا میلیون‌ها نفر از گشنگی می‌میرند که بسیار ظالمانه است.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: ریشه این مشکلات دنیاپرستی است؛ همانگونه که پیامبر فرمود"مردم در آخرالزمان بت نمی‌پرستند بلکه پول می‌پرستند"

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب، خون شهدا و ایثارگران با وجود زحماتی که افراد مربوطه در عرصه کشاورزی کشیدند، کشور به خودکفایی رسیده است.

وی بیان کرد: بدترین صفت انسان ناسپاسی است؛ چه بسا زمان‌هایی که نعمت فراوان بود و خدا را شکر و سپاس نگفتیم؛ خداوند در یکی از احادیث قدسی می فرماید" در روزگار خوشی به هیچکس رحم نمی‌کنید و در روز ناخوشی از یک موش هم ذلیل تر هستید".

آیت الله طه محمدی با اشاره به تواضع و فروتنی امام رضا(ع) در برخورد با گرسنگان و کنیزان اظهار داشت: روزی که در فزون نعمت هستیم غلط اندازی نکنیم، چرا که زمانی به زمین خواهیم خورد که هیچکس دست‌گیر ما نیست.

خبرنگار: معتمد 
عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی