پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۲۳
|
کد خبر: ۱۹۵۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا گفت:

نتیجه فعالیت ظرفیت‌های نهفته، اشتغال‌زایی در سطح استان است

مهندس منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اگر ظرفیت‌های نهفته فعال شود، در بخش‌های مختلف تاثیرگذار خواهد بود؛ اگر اکنون حدود ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، مقداری از این تولید می‌تواند در تمامی بخش‌ها مانند حمل و نقل، خدمات و گردش مالی اشتغال‌زایی کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا(بسنا)، مهندس منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در سی‌وسومین دوره برگزیدگان بخش کشاورزی استان همدان، که به همت سازمان جهاد کشاورزی و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن سرو دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، اظهار داشت: طبق گزارش اعلام شده از سمت فائو، تا سال ۲۰۵۰ باید برای ۹ میلیارد نبر غذا تامین کنیم؛ در تامین و تهیه غذا با سه تهدید اساسی اقلیم، آب و خاک مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: هرساله شاهد کاهش اراضی آبی و بارندگی هستیم و طبق گزارش اعلام شده، تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۵ درصد از عملکرد اراضی آبی کاهش خواهد یافت و همچنین در اراضی دیم نیز با توجه به وجود تنش‌های آبی، بیش از ۳۰ درصد کاهش خواهیم داشت.

رضوانی جلال ادامه داد: در حوزه خاک نیز اقلیم آب و خاک یک تهدید اساسی در این حوزه به شمار می‌آید؛ بنابراین بایدبا توجه به افزایش جمعیت بتوانیم با تلاش‌های روزافزون نیاز غذایی روزانه مردم را پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبرداد: در خصوص محصول سیب زمینی، آمار محصول برداشت شده در هر هکتار از ۸.۴ تن به ۴۴ تن رسیده است که بیانگر رشد ۵ برابری برداشت این محصول است.

وی افزود: در خصوص محصول چغندر قند برداشت این محصول از ۱۵ تن در هر هکتار به ۶۳ تن در هر هکتار رسیده است؛ که تولید کننده نمونه این محصول، مقدار محصول را به بیش از ۱۴۰ تن رسانده است.

مهندس رضوانی جلال عنوان کرد: اگر ظرفیت‌های نهفته فعال شود؛ در بخش‌های مختلف تاثیرگذار خواهد بود؛ اگر اکنون حدود ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، مقداری از این تولید می‌تواند در تمامی بخش‌ها مانند حمل و نقل، خدمات و گردش مالی اشتغال‌زایی کند.

وی بیان کرد: هدف ار برگزاری این مراسم اعلام وجود قهرمانی ملی در سطح کشور است؛ در سال جاری ۶ قهرمان ملی در رتبه اول و ۹ قهرمان ملی در رتبه دوم در سطح کشوری از استان همدان بوده‌اند.

رضوانی جلال خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اقتصادی مقاومتی بنابر فرمان رهبر معظم انقلاب بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری در این بخش است؛ بنابراین بابد به قهرمانان ملی و نمونه در سطح کشور و استان‌ها توجه کرد و از آنان قدردانی به عمل آورد

خبرنگار: معتمد 
عکاس: امینی
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی