پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۲۱
|
کد خبر: ۱۹۷۷
دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلي سينا، به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي، به همراه اعضای هیأت رئیسه و مدیران دانشگاه، با خانواده شهيد رضا صفري، پدر گرامی آقای مهدی صفری از کارکنان دانشکده کشاورزی ديدار كرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، در این دیدار دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد: آنچه مستلزم توجه در هرجامعه ایی است، سرمایه های آن جامعه محسوب می شود و عمده سرمایه های اجتماعی که انقلاب تاکید بسیاری بر آن داشته، حفظ اعتقادات، فرهنگ و زنده نگه داشتن یاد شهیدان است؛ لذا ما باید این سرمایه های اجتماعی که انقلاب بر دوشمان قرار داده مخصوصا به شهیدانمان ببالیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا سرمایه های عظیم ما بوده و به قیام امام حسین (ع) و مبارزات انبیای الهی وصل هستند و نباید اجازه دهیم که این سرمایه الهی کمرنگ شود.

دکتر محمدی فر در ادامه بیان کرد: حضور و ملاقات ما در دیدار با خانواده شهدا برحسب یک وظیفه است که به صورت نمادین انجام می گیرد و این دیدارها علاوه بر وظیفه، نماد یک نوع فرهنگ سازی به نوبه خود محسوب می شود که در راستای گسترش این فرهنگ سازی تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

وی در پایان اظهار داشت: شهدا نعمت های جامعه ما هستند؛ اگر امروز با آرامش اینجا نشستیم، مدیون خون شهداییم و باید قدردان بوده و با وفای به عهد، ایمان و ادامه راه شهدا در راستای سربلندی ایران بکوشیم.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا ضمن تبریک دهه مبارک فجر و همچنین تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: دستاوردهایی که امروز شاهد آن هستیم و همچنین عزت و اعتلای انقلاب اسلامی با تمام تحریم ها و استکبارهای وارده در حق ایران، حاصل خون شهدای عزیز، ایثارگران و مبارزان این ملت است.

عباسی افزود: کسانی که به معرفت بالایی برسند به عشق دست میابند و کسانی که عاشق خدا می شوند خداوند آنها را نزد خود می برد.
وی در در ادامه بیان داشت: همه ما مدیون خون شهدا و سختی های کشیده شده برای استمرار آن هستیم؛ همه ما مخصوصا کسانی که در اطراف این شهدا هستند باید از وجود نورانیت این شهیدان بزرگوار استفاده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: با ایجاد وحدت و انسجام ملی تلاش کنیم که نقش مؤثری در ارتقای این ملت داشته و قدردان شهدا و خانواده های شهیدان باشیم.

در این دیدار همچنین خانواده معزز شهید صفری به ذکر خاطرات آن شهید بزرگوار پرداختند و دکتر امیرحسین اقبالیان مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه نیز به ذکر مطالب و خاطراتی از عملیات والفجر9 پرداخت.

در پایان نیز به رسم یاد بود لوح تقدیر و هدایایی به خانواده شهید صفری توسط رئیس دانشگاه بوعلی سینا تقدیم شد.

خبرنگار:یاری

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست