پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۷۱
|
کد خبر: ۱۹۹۶
دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه وظیفه پشتیبانی از هر حرکت علمی‌ای را که در کشور اتفاق می افتد دارد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر منصور غلامی وزیر علوم در دیدار با کارکنان این وزارت، ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: چهل سالگی انقلاب اسلامی مرحله خاصی از دوران تحول، تغییر، رشد و توسعه است و طبعاً ویژگی‌های خاص خود را دارد و با توجه به آنچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون رخ داد و بخصوص بدعهدی‌های اخیر صورت گرفته، نکات مهمی وجود دارد که این روزها در مجامع مختلف به آن اشاره می‌شود.

وی با بیان اینکه مادامی که مردم پای دستاوردهای انقلاب ایستاده‌اند، هیچ حادثه‌ای نمی‌تواند خللی در ادامه حضور نظام اسلامی و پیشرفت امور وارد کند، افزود: شروع انقلاب اسلامی، پیروزی و استمرار آن بر پایه سرمایه‌های گرانقدر انقلاب از جمله خون شهدا و ایثار ایثارگران فراهم و برپا شده و این سرمایه معنوی تاثیرگذاری است که آثار آن با توطئه‌های دشمنان از بین رفتنی نیست و این مهمترین جوهره انقلاب است.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه همچنان تلاش و حضور در صحنه برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی نیاز است و علاقه مندان به این کشور وظیفه دارند تا اجازه ندهند این سرمایه دچار سستی شود، تصریح کرد: مجموعه وزارت علوم وظیفه پشتیبانی را بر عهده دارد. در واقع ما در این مجموعه هم به عنوان فردی مسلمان و هم به عنوان معتقدان به این نظام، وظیفه پشتیبانی از هر حرکت علمی‌ای را که در کشور اتفاق می افتد داریم.

غلامی با بیان اینکه مجموعه وزارت علوم بخشی از جمعیت تلاشگر در اعتلای نام کشور در حوزه علوم و فناوری است و از محققین، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولان اجرایی در مراکز علمی حمایت می‌کند، اظهار داشت: ما در صواب و حسن عملکردهای علمی کشور شریک هستیم و در صورت کوتاهی نیز مسئول خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در مجموعه‌ها، نام بسیاری از افراد موثر در پشتیبانی کمتر برده شود، افزود: این افراد نباید انگیزه خود را از دست دهند زیرا ارزش کار این است که بدون تبلیغ و خودنمایی ارائه شود. هرچند مسئولان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و مدیران نسبت به اثرگذاری این افراد آگاهی کامل دارند اما بطور کلی باید تمرکز بر روی محصول و نتایج کارها باشد.

وزیر علوم با تشکر از زحمات تلاشگران عرصه علم و فناوری، افزود: فعالیت‌های مجموعه وزارت علوم به عنوان بخشی از جمعیت علاقه‌مندان به نظام اسلامی است که به عنوان وظیفه انجام می‌گیرد البته باید آمادگی کار بیشتر با نیت خیر را نیز برای ارتقای امور داشته باشیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست