پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۳۱
|
کد خبر: ۲۰۰۲
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان:

برای سال ۹۸ اعزام بورس دائم خارج از کشور نداریم

دکتر مجتبی صدیقی درباره وضعیت بورس دائم خارج از کشور در سال ۹۸ گفت: برای سال ۹۸ اعزام بورس دائم خارج از کشور نداریم مگر دانشگاهی به طور خاص اعلام نیاز کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، درباره آخرین وضعیت بورس دائم خارج از کشور در سال ۹۸ گفت: با توجه به تربیت قابل قبول دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری در دانشگاه های داخل طی چند سال اخیر، اعزام دانشجوی بورسیه به خارج از کشور بسیار کاهش یافته بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: معمولا سالانه ۲۰ الی ۴۰ نفر در رشته های خاص و بین رشته ای به بورس دائم خارج از کشور اعزام می شدند که برای سال ۹۸ برنامه ای برای اعزام به شکل بورسیه نداریم مگر اینکه دانشگاهی به طور خاص، برای یک رشته خاص اعلام نیاز کند، فعلا اعلام نیازی از سوی دانشگاه ها ارائه نشده است.

گفتنی است، در چند سال اخیر پذیرش گرفتن بورس خارج از کشور منوط به شرکت داوطلبان در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز)Ph.Dشده است اما در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکزPh.D)سال ۹۸ عنوان شده بود که در صورت اعلام ظرفیت پذیرش توسط دانشگاه ها، شرایط در دفترچه شماره ۲ (انتخاب رشته) اعلام خواهد شد.

این در حالی است که در دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره یک) آزمون ورودی دوره دکتری دکتری (نیمه متمرکز)Ph.Dسال ۹۷ تمامی شرایط اختصاصی ویژه بورس خارج از کشور اعلام شده بود. این شرایط شامل حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته، حداکثر سن داوطلب در زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری و سایر شرایط کسب حد نصاب علمی لازم بود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش