پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۳۸
|
کد خبر: ۲۰۲۸
دکتر مجتبی صدیقی گفت: ارتقای سطح آشپزخانه ها با مشارکت دانشگاه ها و صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده شتاب بیشتری می یابد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی، در شصت و سومین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد: در ارائه خدمات دانشجویی لازم است نگرش جدید و هدفمند مورد استفاده قرار گیرد و از تفکرهای سنتی و ناکارآمد در حوزه های دانشجویی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه در بخش دانشجویی برنامه افزایش اختیارات معاونت های دانشجویی و استقلال نسبی آنها را برای فعالیت های بهتر و آزادی عمل بیشتر در دانشگاه ها دنبال خواهیم کرد، گفت: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باید به محورهایی همچون نهادسازی و جریان شدن موفقیت ها، پرداختن بیشتر به ارتقای کیفیت، عقلانیت در تصمیم گیری ها همراه با حفظ روحیه انقلابی، اتکا به داشته ها به ویژه هویت ملی و علاقه به مسائل کشور در همه اقشار بویژه دانشجویان، جوان گرایی مدیریت ها، شفافیت و پاسخ گویی و نیز رعایت اصول اخلاقی بیشتر توجه شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص ارتقای کیفیت خدمات دانشجویی در سال های اخیر اظهار داشت: ارتقای سطح کمی و کیفی سراهای دانشجویی کماکان ادامه دارد و با حذف رتبه های ۴ و ۵ امیدواریم در سال آینده به ارتقای رتبه های ۳ بیشتر بپردازیم. ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید با تبصره های قانونی موجود و با حمایت صندوق رفاه دانشجویان نیز از برنامه های اصلی ماست تا بتوانیم به هدف ساخت ۲۰۰ خوابگاه جدید برسیم.

صدیقی ادامه داد: در راستای ارتقای کیفیت خدمات دانشجویی، ارتقای سطح آشپزخانه ها با مشارکت دانشگاه ها و صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده شتاب بیشتری می یابد و تامین مواد اولیه غذایی و حمایت از ارائه مداوم خدمات تغذیه در دانشگاه ها، به مثابه نیمسال تحصیلی قبل، ادامه خواهد داشت و همچنین توسعه رستوران های مکمل کماکان از سیاست های حوزه تغذیه پیش بینی شده است.

رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دفاتر مشاوره دانشجوئی و توسعه طرح های مداخله ای برای کاهش آسیب های روانی و اجتماعی مورد نظر گفت: توسعه فعالیت های تربیت بدنی و افزایش زیر ساخت های ورزشی در رأس برنامه های دانشجویی قرار دارد و توسعه زمین های چمن مصنوعی، اتاق های تندرستی و نیز حضور در رقابت های ورزشی منطقه ای، ملی و بین المللی از برنامه های درحال اجراست.

وی با تأکید بر رعایت اصول ایمنی درهمه بخش های دانشگاهی اعم از آموزشی، پژوهشی و دانشجویی افزود: رعایت مقررات در تصمیم گیری های شوراهای انضباطی کماکان مورد تأکید است و رعایت آیین دادرسی ابلاغ شده و حفظ حریم خصوصی همچون گذشته توصیه می شود.

وی افزود: شوراهای صنفی دانشجویی نیز کماکان مورد حمایت قرارمی گیرند و مبنای عمل هم آیین نامه ها و شیوه نامه های مصوب است.

در این همایش سه نفر از مدیران مناطق ده گانه دانشجویی و معاونان دانشجویی دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، اراک، یزد و صنعتی ارومیه تقدیر شدند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو